Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Amit mindig meg akartál kérdezni - 2. rész

- 2014.07.17.

A sorozat újabb részében most az új hullámos építésekről nyilatkozik Miguel Galuzzi a Piaggio csoport vezető formatervezője, a Ducati Monster és a Moto Guzzi V7 megalkotója. Ola Stenegärd a BMW-től, Diego Sgorbati a Ducati termékigazgatója, aki a kiegészítőkért és alkatrészekért felelős. A motorépítők között pedig ott van Roland Sands, aki az egyik legnagyobb név a custom iparban. Pedro García és Efraon Triana a Café Racer Dreams-től, és John Ryland a Classified Moto-tól.

the_panel_625x416.jpg 

Mi a véleményetek a jelenlegi motorépítés helyzetéről? Gondoljátok, hogy az új hullám sokáig képben marad?

Stenegärd: Úgy gondolom igen. Nagyon inspiráló látni, ahogyan ez a kreatív beállítottság egy teljesen új fiatal generációt hoz magával a motorozás világába. Egész életemben a motorok érdekeltek, de még sosem láttam ehhez hasonlót: Mintha a „Szelíd motorosok” „Bármely vasárnapon” feltűnnének. (utóbbinál az On any sunday c. filmre gondol – a szerk.)   

bmw_concept_roadster_625x416.jpg  

 

Sands: Új hullám – többnyire a vágott és leegyszerűsített flat tracker, beach style, cafe racer és scrambler motorokat értjük alatta….nem túl kiforrott szaktudással összerakva. Pontosan addig lesznek jelen, mint a régi leharcolt motorok, amiken a fiatal építők a tudásukat finomíthatják. A legfontosabb változás az, hogy az építők már sokkal többet foglalkoznak a Harley-Davidsonon kívüli márkákkal, és rengeteg új magas minőségű építést láthatunk szinte minden típusból minden stílusban. A kihívás már abban rejlik, hogy mennyire szemétrevaló a kiindulási alap, és milyen szép lesz a végeredmény.

yamaha_star_bolt_625x416.jpg 

          

Ryland: Úgy gondolom rengeteg nagyszerű ötletet láthatunk manapság. Igazán érdekes megfigyelni a megrögzött, saját garázsban dolgozó építőket –akiket a profitorientált műhelyek inspirálnak – ahogyan pénz híján próbálják véghez vinni az elképzelésüket. Sok tekervényes részletet láthatunk, amik bizonyára csilliókba kerülnének, ha órabérre fizetnék ki. Semmi jele nincs annak, hogy ami most zajlik az lassulna és szerencsére semmi jele annak sem, hogy az elmúlt évtized reality show-jaiban látható borzalmak újjáélednének.   

Café Racer Dreams: Különböző nézőpontokból szemlélhetjük a jelenlegi motorépítést. Vannak azok, akik a karmesteri pálcát viszik a chopper építés színpadán és ízléses, őszinte, jó minőségű gépeket faragnak. Ők viszik előre az építési piacot. Vannak, akik ritka értelmetlen motorokat építenek annak érdekében, hogy ruházatot áruljanak, vagy csak elmondhassák magukról, ők motorépítők, pedig fogalmuk sincs semmiről. Hogy eladható épített motorokat készíts, mindennap dolgoznod kell, felfedezni új dolgokat és technikákat, és a legjobbnak kell lenned ezek alkalmazásában.     

ducati_900ss_custom_625x416.jpg 

  

Galluzzi: Új hullámú építések!? A vonzalom, hogy bepiszkítsuk a kezeinket sosem változott, és nem is fog. Legfeljebb annyiban, hogy most még piszkosabb lesz, mert már sokkal többet láthatunk a kirakatban, ezért sokkal többet akarunk elérni saját erőből is. Semmi különbség nincs a ’20-’40-es vagy ’50-’70-es évekbeli építéseknél, és most végre ismét szükség van épített motorra.      

 

Sgorbati: Mindenki álmodik egy egyedi motorról (legalább egyről) de az EU nagy részén ezek csak a bemutatóteremben vagy a garázsokban létezhetnek legálisan. Ez akadályozza, hogy széles körben elterjedjen ez a kultúra. És mindezek után hagy tegyek fel egy kérdést: Vajon az épített motor csak a fiatalok játékszere, vagy a 40-50 éves benzinvérű korosztálynak is van rá igénye?    

ducati_panigale_r_625x416.jpg 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...