Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Amit mindig meg akartál kérdezni – 3. rész

- 2014.07.29.

Ezúttal arra derül fény, hogy miként jegyzetelnek a gyárak tervezői egy motorépítő kiállításon, és hogy vajon jó-e ez mindenkinek. 

A válaszadók: Miguel Galuzzi a Piaggio csoport vezető formatervezője, a Ducati Monster és a Moto Guzzi V7 megalkotója. Ola Stenegärd a BMW-től, Diego Sgorbati a Ducati termékigazgatója, aki a kiegészítőkért és alkatrészekért felelős. A motorépítők között pedig ott van Roland Sands, aki az egyik legnagyobb név a custom iparban. Pedro García és Efraon Triana a Café Racer Dreams-től, és John Ryland a Classified Moto-tól. 

the_panel_625x416.jpg 

 

Egyre több és több gyári tervező veszi elő a jegyzetfüzetét, amint épített motorok kerülnek szóba. Úgy gondoljátok, hogy ez a jövőben természetessé válik a gyártók esetében?


Sgorbati: Mindenképpen, de azért sok múlik a kivitelezésen. A kulcs az, hogy olyan motorokat készítsünk, amik kellő teret hagynak az átalakításnak, nem pedig elveszik azt. Ez azt jelenti, hogy kellően egyszerű technológiát kell használjunk és lehetőleg nem összezsúfolni a sok alkatrészt.    

 

Stenegärd: Számunkra a BMW-nél egyértelmű igen a válasz. A Nine-T fejlesztésénél például ez volt az egyik fő szempont. A csapatban mindannyian az épített motorok világában élünk, és persze mindegyikőnknek meg volt a maga jó ötlete, hogyan készíthetnénk egy átalakítható motort, ami valójában csak egy kiindulópont a vásárlóknak. Persze mindannyian elismerjük azt, hogy ehhez nagyon fontos ismerni és megismerni az építőket és az épített motorok világát. Csak innen nyerhetünk igazán jó ötleteket. 

a109560d1bfa3eb7d3173a2ad5c1678e.jpg 

Café Racer Dreams: Így van! Pár árnyékban eltöltött év után úgy látszik néhány gyártó alaposan körülnézett, még új modellekkel is próbálkoztak, csak hogy felmérjék az építők éhségét az új ízekre. Persze általában túl későn, de hát ez természetes, hiszen egy új modell fejlesztés minimum egy év. Mi ezt mind nagyon érdekesnek találjuk, és úgy gondoljuk hogy az építők boldogok lehetnek, hogy a gyártók most őket etetik alapanyaggal. 

 

Galluzzi: A válaszom igen, igen és igen! A mai épített motorok egyszerűsége valami olyan ami mindenkit inspirál. Az én esetemben a Moto Guzzi V7 Racer egy példa, hogyan próbálják a gyártók megérteni a piac változását. Az egyszerűségre való igény, és a motorozás egy olyan gép nyergében, amit bárki megépíthetett volna a garázsában, ezek olyan dolgok amikre nem hat az idő múlása. 

 

Ryland: Szinte látom magam előtt ahogyan a nagy gyártók jegyzetelnek egy épített motoros kiállításon. És többen támogatják is az épített motorokat, mint például a Yamaha Star Bolt motorépítő bajnokság, ahol az építőknek egy vadonatúj motort kell átépíteniük. A trükk az egészben az, hogy a gyáraknak mindezt pénzre kell váltaniuk nagyban. Ez lehetséges csak fel kell hagyniuk a fröccsöntött alkatrészekkel. Ezek mind olyanok, mint amikor a tökéletes nő elfingja magát…elsőre szép de a vásárlás után egy hónappal úgyis kiderül minden.   

yamaha_bolt_custom.jpg  

 

Sands: A legtöbb új motor annyira komplex valami, hogy nagyon bonyolult megváltoztatni az összképet durvább beavatkozás nélkül. A gyárak persze értik a motorépítőket, és nyilván fel vannak készülve, hogy a tulajdonosok nem csak használni fogják a motort, hanem át is építik azt. Ha pedig tudatosan kihasználják, hogy a vásárlók az életstílusuk részévé alakíthatják és egyedivé szabhatják ezeket, akkor ez a hosszú távú marketingstratégia legjobb módja…csak nézd meg a Harley-Davidsont.    

harley_davidson_superlow.jpg 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...