A fűnyírószökevény új élete olyan technológiai ugrással párosult, amiről csak a Robotzsaru tudna hitelesen mesélni. A Danuvia négyütemű lett, és ez nem úgy zajlott, hogy Orkonyi Károly bement a 22-es számú ütemboltba és vásárolt kettőt a meglévőek mellé.
A magyar motorgyártás egykor megbecsült példányai a nyolcvanas évek végén gyakran váltak a hobbikertek torzszülött igáslovaivá. Az akkoriban divatos „Csináld magad!” mozgalom félresiklott kísérleteinek teremtményei Pannónia blokkos kerti kapa és Danuvia blokkos fűnyíró képében jelentek meg a hétvégi telkeken. De vajon van-e élet a fűnyíró után? Kevesen tudják, hogy a Danuvia gyártott blokkokat fűnyírókba is. Nos, ez a példány nem ilyen célra készült, ám a hozzá nem értés és a lelkesedés halálos elegye mégis azt faragott belőle.
Karcsi régi vágya volt egy század eleji deszkapályás stílusú motor, de a százéves blokkok megfizethetetlen árban vagy megmenthetetlen állapotban voltak. Nem volt mit tenni, építeni kellett egy saját blokkot. Ez a döntés nem kevesebb, mint négy évig tartó munkát eredményezett, ami alatt a kétütemű blokk négyüteművé vált, maga a motor pedig 14 jármű alkatrészeit fogadta magába. Karcsi motorok és kisgépek javításával foglalkozik 25 éve, ezért a művelethez rendelkezésre állt a szakértelem és az alapanyag is. És ha már a projekt eredetileg a fűnyíró irányába indult, akkor logikusnak tűnt egy Briggs motor alkatrészeit felhasználni...
Ha kíváncsi vagy technikai részletekre, akkor vásárold meg a Wild Magazin 228-as számát, ott minden kiderül !
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|