Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Törött kormánnyal sem adta fel a motoros lány

- 2016.02.02.

A motorversenyzést sokan különösen veszélyes sportnak tartják, ha pedig egy lány rejtőzik a bukósisak mögött, duplán felkapják a fejüket.

_ambient_qatar.jpg

Kovács Niki nem csak versenyez, de számos alkalommal állt már dobogón férfiak között. A csinos szőke lány ezúttal a Ridikül című műsorban mesélt egyik leghátborzongatóbb élményéről.

„Katarban versenyeztem, a bajnokság utolsó fordulója volt, én pedig harcban voltam az összetett harmadik helyért. A táv felénél arra lettem figyelmes, hogy hiába nyúlok a fék fele, az centikkel lejjebb van, mint korábban. Először csak arra gondoltam, hogy a fékkar rögzítése engedett el, de később kiderült, hogy a kormányt rögzítő bilincs tört el, mint később kiderült, elfáradt az anyag. Mit ne mondjak, ez 260 km/órás tempónál minden, csak nem vicces. Bár tudtam, hogy nagy kockázatot vállalok, eszembe se jutott, hogy feladjam, bal kézzel irányítva a motort, végigcsináltam a versenyt. Persze a tempómat nem tudtam tartani, így végül egy ponttal elvesztettem a bajnoki harmadik helyet.” - mesélte Niki, Dióssy Klárinak, a Ridikül új műsorvezetőjének. 

cp8q2843_1mk.jpg

Háttérinfo:

Kovács Niki
Gyorsasági motorversenyző
Kovács Nikolett 1982. augusztus 30-án született gyorsasági motorversenyző. Szülei rali-versenyzők voltak, 1978-ban magyar bajnoki címet nyertek. A legeredményesebb magyar női motorversenyző. Női Európa-bajnoki harmadik, többszörös Európa-bajnoki pontszerző férfiak között, Alpok-Adria bajnoki futamon dobogós. Első motorját, ami egy elektromos Vespa volt, másfél éves korában kapta.
A magyarországi minimotorozás egyik alapító tagja. 1986-ban, négyévesen kezdett benzines motorral motorozni. 1991-2002 között két szakágban (gyorsasági és szlalom), öt kategóriában (50 cm automata, 50 cm váltós, 80 cm félautomata, 80 cm váltós, robogó) 29 magyar bajnoki címet és 6 kupasorozatot nyert. 1998 őszén mutatkozott be a 125 GP kategóriában. 2000-ben gerinctörést szenvedett a magyar bajnokság Mostban rendezett fordulójának időmérő edzésén. Nyolc hónapos kihagyás után, 2001 tavaszán úgy döntött, folytatja sportolói karrierjét. 2003-ban indult először Európa-bajnoki futamon Rijekában, ahol széria motorjával rögtön kvalifikálta magát a versenyre. 2004-ben a 9. helyen végzett az Alpok-Adria Bajnokságban. 2005-ben első magyar nőként végzett dobogón nemzetközi versenyen, amikor az Alpok-Adria Bajnokság 125 GP kategóriájában a májusi rijekai versenyen harmadik lett, négy századdal lecsúszva a második helyről. 2005-ben egy bokatörést követően, első magyar nőként pontszertő helyen végzett az Európa-bajnokság portugál futamán. 2007-ben első magyar nőként kapott lehetőséget a MotoGP 125-ös kategóriájában való bemutatkozásra. 2008-ban anyagi okok miatt kategóriát váltott, Stock600-ban folytatta a versenyzést. Debütáló évében rögtön a harmadik helyen végzett a Női Európa-bajnokságban. Ugyanebben az évben a Magyar Motorsport Szövetség az Év motorversenyzőjének választotta. 2011-ben egy női csapat tagjaként 6. helyen végzett az Endurance világbajnokság utolsó fordulóján, a 8 órás katari versenyen.
_ob_action_1k.jpg

Fotok: Goodnews4uMedia


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...