Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


A Safety-Hungary baleset-megelőzési programjának a bemutatása

- 2016.05.12.

Az N-Vogue Kft. 2007-ben kezdte meg a tevékenységét a X. kerületben. Safety-Hungary név alatt 2008 óta nyújt Honda által kifejlesztett motorkerékpár vezetéstechnikai képzéseket a kezdőktől a professzionális szinten motorozókig (rendőrök és mentősök részére is) több szinten a X. ker. Kozma u. 3. alatti képző központjában.

safety_hungary_1_1024x683.jpg

A motoros oktatási anyagunk elméleti részét továbbfejlesztve és kiegészítve 2011-ben kezdtük el oktatni a középiskolásokat az októbertől áprilisig tartó időszakban, az ORFK-OBB támogatásával. Az első évben az anyacégünknek is helyet adó X. kerületi középiskolákat látogattuk végig, ahol az osztályfőnöki órák keretein belül 9-10-es diákok hallgatták végig az előadásainkat és élvezhették a bemutatóinkat. Ez volt az a kísérleti időszak, amelyben a kerületi iskoláktól nagyon sok értékes segítséget, visszajelzést kaptunk a tevékenységünk finomításához.

A 2012-13-as tanévben már meghívtak minket a XVII. kerület középiskoláiba is, ahol hasonló sikerrel oktattuk le a 15-16 éves diákokat. Az első két év alatt összesen 2400 hallgatója volt az óráinknak.

A visszajelzések azt mutatták, hogy az előadás formája a diákok számára is élvezetes és tanulságos, az anyaga pedig mélyen megérinti és elgondolkodtatja őket.

dscf5166.jpg

Mivel a további oktatási igények teljesítésének már logisztikai akadályai voltak, ezért a 2013-tól fix helyen – előbb a Közlekedési Múzeumban, majd az Elektrotechnikai Múzeumban – tartjuk a foglalkozásainkat, immár általános iskolások alsó és felső tagozatos diákjainak is, ahol az előadásainkra látogató osztályok egyúttal a Múzeum kiállított tárgyait is megcsodálhatják. Itt már lehetőségünk van arra is, hogy több egyedi motoros szimulátor - Honda Riding Trainer - telepítésével minden diáknak a saját járművezető képességeinek kipróbálása mellett megtanulja felismerni és elhárítani a közlekedés közben kialakult veszélyhelyzeteket is a szimulátorunkon. Az oktatásunk új formája már az első évben kirobbanó sikert hozott, és rövid időn belül országos méretűvé nőtte ki magát.

Baleset-megelőzési oktatással több állami és civil szervezet is foglalkozik. Többen oktatnak ovisokat, kisiskolásokat, kerékpárosokat, azonban az a korosztály, ami először ismerkedik a motorizált közlekedéssel vezetőként – a 13-18 évesek –lényegesen kevesebb figyelmet kapnak a preventív képzés területén, és azt tapasztaltuk, hogy megfelelő tematika is szűkösen áll rendelkezésre.

A kezdetektől összesen 11.000 középiskolás és 6.500 általános iskolás tanuló vett részt a különböző korcsoportnak szóló foglakozásaink valamelyikén.

dscf5142.jpg

A „Kétkerekű suli – moped suli” program

Ezért ebben a tanévben a Közlekedéstudományi Intézet és az ORFK-OBB szakmai segítségével és kifejezetten ennek a korcsoportnak szóló tananyag összeállításával „Kétkerekű suli – moped suli” néven új szolgáltatást is tudunk nyújtani az iskoláknak, és ezen keresztül a gyerekeknek. Ennek keretében - a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával – a X. kerületi központból kiindulva ellátogatunk a vidéki iskolákba a teljes felszerelést magunkkal hordva, így a diákok a saját lakóhelyükön tanulhatnak a foglalkozásainkon. A megbízásunk 6 000 diák oktatására szólt, akiket a szimulátorok segítségével vezettünk be a motorizált közlekedés világába.


Előadások tartalma:

Elsősorban kerékpáros és segédmotoros ismeretek:

o        Jogosítvány kategóriák

o        Kerékpár kötelező felszereltsége

o        Hol szabad és hol nem szabad közlekedni (alap KRESZ ismeretek)

o        Jobbkézszabály

o        Figyelmet, koncentrációt csökkentő tényezők

o        Védőfelszerelések bemutatása, hasznossága (demo eszközök, video)

o        Láthatóság (bemutató videókkal)

o        A „holt tér” veszélyei

o        Közeledő jármű távolságának és sebességének felmérése

o        Balesetek következményei (gondolatébresztő videók)

o        Közlekedési ismeretek teszt az előadás előtt, ill. után (10-10 kérdés)

o        A közlekedésben előforduló vészhelyzetek elkerülésének gyakorlása motoros szimulátoron (Honda Riding Trainer) (minden gyermek részvételével)

 

Azért, hogy képet kapjuk a jelenlegi középiskolások közlekedési ismereteiről, az előadások előtt felmérjük a diákok releváns tudását tesztlap kitöltetésével, amit a prezentációt követően megismételtetünk és így visszajelzést kapunk arról is, hogy a munkánk mennyire volt hatékony az adott helyszínen. Általánosan elmondható, hogy a teszt eredmények 30%-os javulást mutatnak az oktatást követően.

Az elmúlt fél évben összesen 34 középiskolát látogattunk meg szerte az országban Nyíregyházától Szombathelyig és Győrtől Pécsig. A foglalkozások sikerét mutatja, hogy mindenhova visszavárnak a jövő évben is és további tanintézmények is jelentkeztek.

A program zárásaként pályázatot hirdettünk Közlekedésbiztonsági plakát készítésére a programban részt vevő diákok között. A legjobb pályaművet beküldők között pedig egy kerékpáros – robogós vetélkedőt szerveztünk május 5-én a Safety-Hungary telephelyén.

p1060796.jpg

A vetélkedő a következő feladatokból állt:

-         Kerékpáros ügyességi pálya

-         Kerékpározás pallón - egyensúly gyakorlat

-         Segédmotoros kerékpárral közlekedők részére összeállított közlekedési teszt kitöltése

-         Honda Riding Trainer motoros szimulátorral virtuális robogózás városi forgalomban

 

A megmérettetésen a következő eredmény született:

 

1. Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnázium (Budapest) csapata

2. Eötvös József Gimnázium (Budapest) csapata

3. Deák Ferenc Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola (Győr) csapata

 

A sajtótájékoztatón Mosóci László a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkára kifejtette: A fejlesztési tárca a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2015-2016-os programozási évének első félévében több, a közlekedésbiztonság korszerű szemléletét tükröző programot is megvalósított.

p1060702.jpg

Vendégünk volt György István Budapest Főváros Kormánymegbízottja, aki támogatásra érdemesnek tartotta és kiemelte annak fontosságát, hogy az állami szervek mellett a civil szféra is kivegye a részét a balesetmentes közlekedésre nevelésből, segítve a jövő nemzedék közlekedési kultúrájának kialakítását.

A Közlekedéstudományi Intézet képviseletében Dr. Boi Lóránt Közlekedéstudományi üzletágvezető méltatta az 5 éve működő „Élet Úton” a biztonságos közlekedésre felkészítés programját, ami „Kétkerekű suli – moped suli” középiskolásoknak szóló programot is magába foglalva az óvodás korosztálytól a felnőtté válásig segít a fiatalok helyes és biztonságos közlekedési normáinak kialakulásában.

Házigazdaként Simon László az N-Vogue Kft. ügyvezetője kifejtette, hogy a Safety-Hungary prevenciós unkájában a motorosok vezetéstechnikai képzése mellett egyre nagyobb szerep jut az iskolások balesetmentes közlekedését célzó felkészítő programjának is. Elmondta, hogy a tanárok és tanintézmények igénylik az ilyen és ehhez hasonló hiánypótló programok megtartását.

p1060762.jpg

Végezetül a sajtótájékoztató keretén belül került sor a vetélkedő eredmény hirdetésére és a díjátadójára is.


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...