Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Yokohama Hot Rod Show

- 2009.01.27.

Yokohama hot rod show

Magyarországon legfeljebb a Wild olvasóknak közismert Japán legkomolyabb hot rod-os rendezvénye. A Wild Magazin évek óta tudósít erről az eseményről, máshonnan aligha jut el info hozzátok. Nos, a szigetország épített autó-, és motor fanatikusai idén is kitettek magukért.

Már a csarnok felé haladva megdöbbenhettünk néhány rod-on. Olyan természetességgel közlekedtek az utcán a Nissan és a Toyota világháború előtti modelljei, mintha a piacra indultak volna bevásárolni. És ezek a parkoló felé igyekvő vendégek autói közé tartoztak… Az ütős vasak ugyanis bevonultak már az előző este!


Ilyen előzmények után léptük át a csarnok ajtaját, magunk mögött hagyva a különleges környezetet. Yokohamában ugyanis egy ultramodern városrészben, a Pacifico negyedben épült meg a kiállítási csarnok. A felhőkarcolók között erősen futurisztikusan hatottak a régi autók.
A kapuit 9 órakor nyitó kiállításra több országból hívtak építőket, így jöttek az USÁ-ból, Németországból és Svájcból is. Elhozták például a Beatniks klub egyik autóját (James Hetfield is a klub tagja), a „Skyscraper”-t, Rick Dore 1953-as Buick Skylark építését. De itt volt Todd Haas ’57-es Chevy Gasser-e is, amit a „So Cal”-os Jimmy Shine épített.


A japán építők másfél tucat hot rod-ot hoztak el, custom autóból pedig ennek a többszörösét. Külön standot kaptak a bogarasok, ez az autó érthető módon ott komoly kultusszal bír. VW újságjuk mellett több márkaklub gyűjti egybe a tulajdonosokat. Féltő gonddal óvják a bogarakat, vagy akár a régi mikrobuszokat. Különleges, nem széria példányokban gyönyörködhettünk.
A radikális autók meglepő formákat mutattak be. Úgy látszik, mikor a hot rod-okból, customokból már szinte mindent kihoztak, új irányvonalakat keresnek. A győztes ebben a kategóriában például egy olyan kocsi volt, ami egy pénzszállító autó átalakítása volt. De nem valami szép, hanem az a csúnya fajta szögletes, ami olyan szinte, mint a tejeskocsi, aminek még ajtaja sincs…
Elképesztő luxus kárpitozásokat, fényezéseket volt lehetőségünk megszemlélni. Olyan motorterek, melyekről enni, vagy melyeken akár műteni lehetne. Kis kivilágított részletek, egyedi megoldások… Nagyon tetszett, hogy egy Chevy-n az automata váltó kezelőgombjai kis üvegcsék voltak, és mindegyikben kivilágított buborékok úszkáltak.
Volt tehát szép autó, furcsa autó, csúnya autó – minden mennyiségben. Közben meg folyamatosan zúztak a rockandroll bandák. Négy is volt, nekem a kaliforniai Dynotones jött be, de a legjobb a tokió-i El Camino volt. A pinstripperek a csajokra is festettek, nemcsak fémdarabokra, szóval volt mit nézni.  
Sajnos lemaradtunk a „So Cal”-os Chevy Gasser burn out-járól, amit a bejárat előtt követett el a kiállítás előtti estén. A nyomai viszont még megvoltak a csarnok előtt.


Az impozáns méretű kiállítási csarnokból egyébként kettő is volt. Az autók terme mellett volt még egy hasonló, a kétkerekűeknek.
A japán motorépítési irányvonal ismert előttetek, jó néhány japán show bike-ot mutattunk már be. A tradícióikra mindig is büszke japánok nem változtattak 2009-re. Nincs új irányvonal, bár láttunk jócskán eltúlzott formákat, mindenféle szempontból. Alapvetően azonban továbbra is a kecses chopper, keskeny kormány, old school, vékony kerekek témakörben alkotnak. Persze miért is változtatnának, ha a világ is inkább őket követte az utóbbi néhány évben…


 

 

 

Kivételek viszont vannak. A széles kerék alig jelent meg eddig feléjük – tényleg elenyésző számban, és az sem volt túl széles. Általánosságban ez most sem változott, de egy európai szemmel is széles megoldást mutatott be a tokió-i Skull Hills. Elől-hátul 330-as gumival szereltek fel egy softail Harley-t! Nesze neked, vezethetőség…


A kecses témakörön belül sok minden megtalálható volt. 2 méter hosszú első villa, springer, ami láncszemekből lett kialakítva, vagy teljesen függőleges kipufogók közvetlenül a hát mögött felvezetve.
A kétkerekűek között jelentős HD túltengés volt, de szép számban voltak japán motorok is. A „hazai” kategóriát külön is jutalmazták, győztese egy klasszikus stílusú Kawasaki lett, a Double Motor Works, 1974-es W3-asa.
A motorépítés népszerűsítésére próbáltak gondot fordítani. Élőben hajlítgatta a fémlemezeket egy ügyes lakatos, bizonyítva a megoldások egyszerűségét – és a témakör szinte minden szeletéből jelent meg kiállító.
Az egynapos kiállítás ismét látogatói csúcsot döntött. Mi pedig elhatároztuk, hogy jövőre is megnézzük Yokohamát!

BŐVEBB KÉPANYAG A WILD 159. SZÁMÁBAN!

Kilátás a közeli Landmark Tower tetejéről a Fuji-ra.

 

Szöveg: Dínó
Fotó: Vibes Magazin, Shinya
Wild Magazin, Dínó, Retép
Special thanks to Vibes!


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...