Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Veszélyben a Bamako rallye start helyszíne?!

- 2009.05.10.

Budapest – Bamako 2010: Veszélyben a budapesti rajt?!
Először is fontos megemlítenünk Villám Géza szerepét, aki a futam alapítója. Géza sajnos Afrikában annyira nem vette figyelembe a versenyzők érdekeit, hogy a futamon gyakorlatilag meglincselték, ha nem is nagyon.
Így jobbnak látta a háttérbe vonulni, és névleg átadni az irányítást. A pontos igazságot nehéz kideríteni, de az tény, hogy a résztvevők jelentős része ki van rá akadva.
És akkor a lényeg. Budapest Közgyűlése elfogadta az úgynevezett szmog rendeletet (69/2008. (XII. 10.)), amely nem teszi lehetővé, hogy a futam Budapestről induljon. A járművek egy része nem felel meg a rendelet által előírt követelményeknek. “Vagy a rendelet feloldását kell kérnünk az illetékes hatóságoktól, vagy valamelyik vidéki városba kell áttelepítenünk az esemény rajtját” – nyilatkozta Polgár Tamás, futamigazgató.
Viszont bejelentették a 2010-es útvonalat, 8500 kilométer új utakon… A világ legnagyobb amatőr autóversenyeként számon tartott Budapest-Bamako 2010-ben új útvonalakon szeli át a Szaharát és Nyugat-Afrikát. A cél ismét Bamako, de a budapesti rajt jelenleg kétséges.
A verseny és kaland kategóriában induló járművek két egymástól különböző útvonalon teljesítik a távot. A két kategória között távolságban alig, de nehézségben igencsak van különbség!


 
Marokkóban a versenyzőknek meg kell birkózniuk a Szarhró hegység sziklás és időnként havas bérceivel, a zagórai kősivataggal és a futam történetében először az Iriki sóstón is át kell majd vágniuk. Az eddigi Bamakók történetében soha nem látott Mhamid-Assa és Assa-Laayoune etapok, hosszú kemény sivatagi autózást ígérnek az indulóknak. “Az útvonalat úgy próbáltuk megtervezni, hogy gyors, technikás, embert próbáló és lenyűgöző szakaszok váltogassák egymást” - mondta Polgár András, a futam társ-igazgatója.

Mauritániában a csapatok visszatérnek a következő futamon a Banc D'Arguin Nemzeti Park félelmetes dűnéi közé, hogy a B2 Beachen töltsék az éjszakát.  “A Budapest-Bamakoról nevezték el Mauritániában ezt a tengerparti plázst B2 Beachnek. Ma már térképek is így jelölik ezt a pontot” - nyilatkozta Villám Géza a futam alapítója. A Nbeika-Kiffa szakasz és a Kiffa-Ayoun Al Atrous etapok klasszikus szaharai autózást és idegőrlő pillanatokat tartogatnak a futam résztvevőinek.
 


A Mali szakasz nagy meglepetése és újdonsága Djenné érintése lesz. Nem lesz könnyű eljutni ide, hiszen a csapatoknak át kell kelniük Nyugat-Afrika legnagyobb folyóján, a Nigeren. A nehézséget az jelenti, hogy a környéken egyetlen híd sincs. A futam először halad át Djennén, amely az ENSZ Világ Örökség része. Itt található a világ legnagyobb sárból készült mecsete. Az impozáns épület előtt lesz a rally egyik leglátványosabb ellenőrző pontja.


 
A kaland kategóriában indulók pedig egy Mali segély szervezet jóvoltából Diema környékén apró mali falvakban tölthetik az éjszakát, ahol karitatív feladatok várnak rájuk.
 
A 2010. január 16-án rajtoló és 17 napig tartó futamra eddig 175 csapat nevezett be 32 különböző országból. “Reméljük, hogy minden eddiginél izgalmasabb és lenyűgözőbb lesz az 5. Budapest-Bamako” - tette hozzá Polgár András.
 
A kaland kategória útvonala:
 
1. nap: Budapest – Brescia   858 km
2. nap: Brescia – Perpignan   877 km
3. nap: Perpignan – Almeria   990 km
4. nap: Nador – Merzouga   701 km
5. nap: Merzouga – Zagora   329 km
6. nap: Zagora – Tata    276 km
7. nap: Tata – Tatouine   481 km
8. nap: Tatouine – Laayoune   538 km
9. nap: Laayoune – Dakhla (TOC)  539 km
10. nap: Dakhla (TOC) – Nouadhibou 375 km
11. nap: Naouadhibou – B2 Beach  315 km
12. nap: B2 Beach – Nouakchott  150 km
13. nap: Nouakchott – Kiffa   607 km
14. nap: Kiffa – Gouray   200 km
15. nap: Gouray – Kayes   320 km
16. nap: Kayes – Diema   384 km
17. nap: Diema – Bamako   343 km
TOTAL:  8283 km
 
 
A verseny kategória útvonala:
 
1. nap: Budapest – Brescia   858 km
2. nap: Brescia – Perpignan   877 km
3. nap: Perpignan – Almeria   990 km
4. nap: Nador – Tinerhir   692 km
5. nap: Tinerhir – Mhamid   370 km
6. nap: Mhamid – Assa   520 km
7. nap: Assa – Laayoune   550 km
8. nap: Laayoune – Dakhla (TOC)  539 km
9. nap: Dakhla (TOC) – Bou Lanouar 380 km
10. nap: Bou Lanouar – B2 Beach  280 km
11. nap: B2 Beach – Nbeika   516 km
12. nap: Nbeika – Kiffa   442 km
13. nap: Kiffa – Kiffa  pihenőnap/szerelő nap
14. nap: Kiffa – Ayoun el Atrous   280 km
15. nap: Ayoun el Atrous – Sokolo  510 km
16. nap: Sokolo – Katiena   380 km
17. nap: Katiena – Bamako   322 km
TOTAL: 8507 km
 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...