Az amerikaiak felfedezték Európát!
Az arany, és az ezüstérmes amerikai lett a Motorépítő Világbajnokságon. Ez még annyira nem is egy nagy szám, legfeljebb azt láthatjuk, hogy kezdenek megtanulni építeni. Ami különleges, hogy a választott motorok európai modellek!
Dave Cook-nak sikerült, ami a világbajnokság 2004-es alapítása óta amerikainak nem. Nyert.
83 motor érkezett 16 országból, ami elvileg azt mutatja, a motorépítést nem érte el a válság. Az, hogy ez mennyire csak a kétségbeesett kapaszkodás inkább, majd a 2010-es év mutat rá. Reméljük, nem.
Az 51 éves Cook több motorját is bemutattuk már az elmúlt években. Legutóbbi példa a 145-ös számunkban keresendő, eléggé el nem ítélhető módon negyedik helyével ez utasította maga mögé Sapi magyar Time Machine-jét a 2007-es VB-n.
Ez a mostani nem más, mint egy BMW R75, amit igen rendesen átalakított, még Yamaha és Honda alkatrészek is vannak benne. A vonalvezetés erősen hajaz a Goldammer féle kétszeres világbajnok vonalra – úgy látszik, itt az új befutó módi!
Második helyet nyert egy másik amerikai, Kris Krome, a Michigani Freeland-ből. Motorja egy Triumph. A harmadik hely Európában maradt – egy amerikai motorral. Freddie Krugger Belgiumból (Freddie azelőtt kétszer harmadik helyet szerzett, 2004-ben és 2005-ben) S&S-re épített. A negyedik hely a 2007-es világbajnoké, a svéd Stellan Egeland-é.
A résztvevő országok: Németország, Ausztria, Svájc, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Portugália, Svédország, Hollandia, Írország, Japán, Ausztrália, Oroszország, Kanada, Mexikó és az Egyesült Államok. Magyar résztvevő most nem volt.
Mint láthatjuk, 19 díjazottból 13 amerikai, és bár a szavazási rendszer elvben igazságos, de visszariaszthatja a nemzetközi résztvevőket. A nem amerikai kontinensről nevezők idén már szinte kivétel nélkül szponzorált kiutazók voltak, akik valamelyik bajnokság győzteseként kiutazást nyertek. Azzal, hogy a nevezők 80%-a amerikai, és maguk a versenyzők szavaznak, még a legnagyobb jóindulat mellett is van némi hazaszavazás íze…
A motorok amúgy nagyon szépek, és rövidesen bővebb infók is jönnek. Meg több kép a Wild következő számában.
Eredmények:
(helyezés, építő, ország, motorneve, típusa, pontszám)
Freestyle:
1 Cook Customs, USA, Rambler, BMW (már, ha a legkomolyabb fődarabot, a váltót nézzük), 597:
2 Kis Krome Customs, USA, Re-flex-tion, Triumph, 498:
3 Krugger Speedshop, Belgium, Overmile, S&S, 454:
4 SE Service, Svédország, Harrier, BMW, 305:
5 Kraus Motor Company, USA, Snatch, 294:
6 LC Fabrications, USA, TT Deluxe Triumph, 289:
7 Dotson Design, USA, Aileron, Kiwi Indian, 228:
8 Mike Avila Motorsports, USA, Crazy Horse, S&S, 215:
9 TGS Motorcycles, Németország, Seppster 3, 208:
10 RK Concepts, USA, RK Chain Buell, 199:
Módosított HD:
1 Hot Dreams Marbella, Spanyolország, Panafina, Harley-Davidson, 161:
2 Roland Sands Design, USA, Black Beauty, Harley-Davidson, 116:
3 Radical Kustoms, Kanada, The Last Chapter, Harley-Davidson, 75:
Metrikus:
1 Kris Krome Customs, USA, Re-flex-tion, Triumph, 449:
2 Cook Customs, USA, Rambler, BMW, 419:
3 Se Service, Svédország, Harrier, BMW, 253:
Sorozatgyártott:
1 Independent Cycle East, USA, Green Mile, 80
2 Swift Motorcycle Co, USA, The Speedway, 61:
3 Darwin Motorcycles, USA, Brass Balls, 60:
A motorokról természetesen részletesen beszámolunk a következő számainkban, illetve az interneten is! Íme a győztesről még egy kép:
TOVABBI SOKSZEP MOTOR EPITEST KIVANOK 5 OS
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|