Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Chip Foose exkluzív interjú

- 2009.08.27.

A Wild Magazin tudósítójának, OG-nek, interjút adott az amerikai hot rod-ozás fenegyereke, Chip Foose! Igen, ő, akit a TV-ből is ismerhettek...

Látogatóban a Foose design-nál

(az anyag a Wild magazin 165. számából származik!)

Amerikai TV-csatorna, a szegény csávótól ellopják az autóját, sokkot kap, már majdnem sajnálnánk is,…

…de mégsem, mert annak a mázlistának van egy olyan autója, amiért itthon az Hot-Rod / Muscle Car rajongók bármely kiálló testrészüket odaadnák, és ráadásul az autóját egy híres autóépítő által a-z-ig felújítva, átalakítva kapja vissza… ingyen.
Egy hideg téli estén is ezt a sorozatot bámultam, amikor eldöntöttem, ha legközelebb arrafelé vet a munkám, meglátogatom ezt a Foose csávót. Gondolatot tett követte, emil írás, majd várakozás. Majd újra levélírás, és még mindig semmi válasz, miért is nem lepődök meg ezen. No de mi magyarok vagyunk, velünk nem lehet szarakodni, ja és agyunk is van! Nem estem kétségbe, megkerestem a cég székhelyét az interneten, majd megterveztem az utat, és már fentem is nyelvemet, hogy egy kellemeset beszóljak nekik, amikor odaérek!
De ekkor csodák csodája érkezett egy bocsánatkérő levél: nem működött a szerverünk, be voltunk havazva, bla bla bla, … és nagyon szeretnénk, ha meglátogatna minket a Wild magazin, és igyekszünk mindenben segíteni a cikk elkészültét! Ezt már jobban szeretem, úgy látszik ezek, mégsem átlagamerikaiak, gondoltam magamban. Néhány héttel később, rengeteg repülés, majd pár órás vezetés után a ’dzsípíesz’ szerint megérkeztem a Foose Design központjához, Huntington Beachre.
Jellegtelen raktárépületek, sehol TV-s autók, se lámpaerdő, se rohangáló asszisztensek, se kamerák, se rikító fényreklámok! Mi a fene rossz helyen vagyok? Ekkor fedeztem fel két ismerősnek tűnő Cadillac-at, mintha ezeket készítették volna a SEMA-ra 2007-ben? És a kerítés mögött a tűzpiros cabrio?, talán mégis jó a cím?


Ki nem mondott kérdéseimre rögtön érkezett a válasz, egy erősen viseltes fekete pólóban megjelent maga Foose mester. Nem számítottam rá, hogy személyesen is tudok vele találkozni, általában a hírességek rengeteg elfoglaltságra hivatkozva lepasszolnak valami marketingesnek, most nem így történt, szerencsére.
- Hello, tudok segíteni?
- Szerintem igen! OG vagyok, a Wild magazintól jöttem Magyarországról, az interjú miatt.
- Hú de jó, bocs elfelejtettem hogy ez ma van. Van még itt egy kis gondom egy kerékkel, utána körbevezetlek.
A kis gond az annyira nem volt kicsi: nem kell egy gyári felfüggesztésű Cadillac alá 28 collos kerekeket passzírozni, és akkor nem fog a gumi a sárvédőívhez érni berugózáskor, meg kanyarodáskor, meg bármikor! Persze a TV-ben ez mutat jól!
A sok éves tapasztalat azért megmutatkozott, mire végeztünk a túrával már ott díszelegtek az új 24-es kerekek a  verdák alatt. Ja kérem, ha megvan a tudás, és minden van raktáron! Márpedig tudásban nincs hiány, Chip autótervezést tanult az egyetemen, és több mint 30 éve van a szakmában, azt figyelembe véve, hogy idén tölti be a 43-at, ez nem kis teljesítmény! 
31 évesen bekerült a Hot Rod Hírességek csarnokába, mint a legfiatalabb tag, tervezett autót az ASHA-nak, a Strethenberger Design-nak, és évekig Boyd Coddington vezető tervezője volt. Több Hollywood-i produkcióhoz is készített járműveket, mint például a Robotzsaruhoz, a Szárnyas Fejvadászhoz, olyan autókkal fonódott össze neve, mint a Tolvajtempó című filmből ismert GT500-as Mustang, az Eleanor, vagy a Boydster.
Ezért is vártam, hogy a hatalmas, TV-ből ismert csarnokokat fogom látni, de csak két kisebb gépekkel zsúfolásig telepakolt műhelyből, és egy irodából állt a ’komplexum’. Mint megtudtam, itt csak a Foose Design saját autói készülnek, az Újjáépítők-et egy külön csarnokban forgatják, a Foose kerekek és ruházat pedig licenszgyártóknál készül. Így a cég, amit Chip feleségével Lynn-el alapított 1998-ban meg tudott maradni 9 fős kis családias vállalkozásnak.


- Mikor kezdtél el autókkal foglalkozni?
- Szerencsém van, édesapámnak egy autóépítő műhelye volt, Santa Barbarában, ahol születtem, így már gyermekkoromban bekerültem ebbe a körbe.
- Mi volt az első autó, amit készítettél?
- Nagyon korán kezdtem, 12 évesen fényeztem az első autómat, egy Porsche 356-ost. Persze akkor még nem volt ilyen profi felszerelésünk, nem is sikerült tökéletesre!-mondta nevetve.
- Mi a legújabb projekt, amin dolgoztok?
- Ez a 73-as Impala, nyújtott Corvette alvázra tettük a topchoppolt és még vagy 20 helyen módosított karosszériát. Mind a 4 keréken tárcsafékkel, sperrdifivel, hátul egyedi megerősített felfüggesztéssel. Corvette motor fogja hajtani, ott a falon láthatod a kész autó látványtervét.
A Chevy rajzán kívül, a helyiséget körbejárva repülős és autós relikviák, képek, skiccek köszöntek vissza szinte minden szabad felületről. A P32-es roadster airbrush képét pedig még egy szalagfűrészre is ráfestette egy művészhajlamú egyén!
A második műhelyben a fényezőkamra elfoglalta a terület felét, a bejáratban egy méregzöld 34-es Coupe állt, a nyitott motorházteteje alatt diszkréten lapult egy fullpolír LS2-es blokk.


A helyiség bal oldalán egy majdnem fényezésre kész 33-as alapra épített cabrió várt a sorára, a felirat szerint már csak az ólmozás volt hátra! Nem kis helyet foglalt el a békebeli pinstripe-el díszített lemezhajlító sem, így a Hot Hues-nak készített Top Fuel dragster karosszériájának, néhány régebbi munkának, és a chopperbringa-gyűjteménynek már csak a mennyezeten jutott hely. A sok érdekesség között megakadt a szemem egy Rolls hűtőrácson.
- Az a típusidegen alkatrész mit keres a falon? – mutattam az enyhén viseltes alkatrészre.
- Azt az első 32-es roadsterembe építettem be, amit a próbaúton sikerült összetörnöm. Azóta is őrzöm emlékeztetőül!-mondta Chip nevetve.
- És mi ez az autóforma a fejünk felett? Olyan, mint a Hemisfear karosszériája.
- Igen, az a faváz szolgált sablonul, az autó összes lemezéhez. Legközelebb megszervezzük, és a következő látogatásod idejére idehozzuk azokat az autókat, amiket szeretnétek bemutatni a magazinban, és akkor élőben láthatod, és lefotózhatod azokat is. A Hemisfear amúgy is a kedvencem, a tervei már rég a fejemben voltak, és nagyon sokat jelent nekem, hogy megcsinálhattam álmaim autóját.
- Köszönjük a lehetőséget!
Foose nagyon közvetlen volt, érdeklődött Magyarországról. Elmondtam neki, hogy nálunk ugyan szűkösebb a keret, de a magyar építők ezt profi munkával és innovatív gondolkodással pótolják, és ezt bizonyítandó átadtam a 163-as lapszámot az AS Garage Wartburgjával a címlapon. A címlaplány, és az autókról, motorokról szóló képek néhány perces csendes nézegetése és hümmögés után a mester is csak annyit tudott mondani: Lehet, hogy el kellene látogatnom Magyarországra!?


 


Eddigi hozzászólások

2011.12.20. 21:50
grds írta:

Tetszenek!

2011.12.20. 21:50
grds írta:

Tetszenek!

2011.12.20. 21:49
grds írta:

Tetszenek!

2011.12.20. 21:39
grds írta:

Tetszenek!

2011.01.13. 20:04
ivanka írta:

Nagyon szép autók,gratulálok nekik.

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...