Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


A Harley lehúzta a Buell és az MV Augusta rolóját!

- 2009.10.26.

A Harley lehúzta a Buell és az MV Augusta rolóját!

Annak érdekében, hogy a Harley-Davidson a saját motorjaira tudjon koncentrálni, a cég bejelentette a Buell motorkerékpárok gyártásának azonnali beszüntetését, valamint az MV Augusta gyár eladását.

Azt már korábban is lehetett tudni, hogy a Harley-Davidson komoly gondokkal küszködik, a válság 2008-as kirobbanása óta ugyanis komolyat estek az eladások, konkrétan 25%-ot. A bevétel pedig még ennél is nagyobb mértékben zuhant. A sajtóban jó néhány pletyka jelent meg a márka anyagi gondjaival kapcsolatban, a most bejelentett hírekre azonban senki sem számított.


A Harley ugyanis megszünteti a Buell márkát, a motorok gyártásával azonnali hatállyal, október 23-ával leálltak. Ettől a lépéstől 125 millió dollár megtakarítást várnak, mely még az idei évben jelentkezik.

Mint ismeretes, a Buell eladásai is nagyot estek az utóbbi egy évben, a Harleynak pedig most minden fillérre szüksége van, ha életben akar maradni. A gyártósorok tehát azonnal leállnak, a modelleket viszont még jó ideig lehet kapni, a raktárakban ugyanis még komoly mennyiségű eladatlan V2-es van.

A Harley a Buellt 2008-ban vásárolta meg Erik Buell-től, aki a cégalapítás előtt a Harley-nál dolgozott, mint konstruktőr. Végül is a lehető legtöbbet elérte, mert az előző cégének adhatta el a saját, nagysikerű fejlesztését. Önállóan viszont nem bírta a tempót.

A spekulációk be is indultak, hiszen a Harley bizonyos szemszögből nézve a saját konkurenciáját felvásárolta, majd meg is szüntette, alig egy év alatt. Válság ide vagy oda, ez nem jött rosszul a milwaukee-i gyárnak. Persze lehet ez csak a tényekre alapozott látszat.

Néhány részlet a tényszerű eladási adatokról. Az USA-ban nagyobb, 25,5%-os a csökkenés, viszont világszerte 16,4%-kkal kevesebb Harley fogyott. A legdrágább modellekből az Egyesült Államokban 2009 első 9 hónapjában 38,7%-kkal fogyott kevesebb, mint 2008 hasonló időszakában.

A Harley a másik tulajdonában lévő márkát, az olasz MV Agustát pedig eladja. A gyárat alig egy éve vásárolták, összesen kb. 100 millió eurójukba került a projekt. Vevőjük még nincs, és a jelenlegi helyzetben nem is biztos, hogy kapkodni fognak egy luxusmodell után.

Szeptember végi jelentés szerint a Harley forgalma 2,62 milliárd dolláros volt, ez 22%-os visszaesés egy év alatt. A lépést kiváltó ok azonban az október végi, gyakorlatilag pár napos jelentés, mikor is kiderült, hogy a harmadik negyedév adataiban a profit 84%-os (!) visszaesést mutat! (166-ról 26 millió dollárra)

Az amerikaiak nem csupán a két márkától szabadulnak meg, hanem újabb átszervezést indítanak. A szakértők már vizsgálják, hogyan lehetne a márka hosszú távon versenyképesebb, miközben a vezetők már tárgyalnak a szakszervezetekkel a munkaszerződések lehetséges módosításairól. Tehát kirúgások lesznek, híreink szerint egyelőre 200 alkalmazottat küldenek el, december 1-i hatállyal.

A negyedik negyedévben 35-40 ezer motorkerékpár értékesítésére számít a vállalat, de lehet, hogy még ennél is nagyobb lesz a döbbenet – nos, majd kiderül.

Úgy tűnik tehát, hogy a képünkön látható 2010-es MV Augusta F4CC is csak prototípus marad. A luxusigényeket kielégítő, rendkívül kis, mindössze évi százas példányszámú, 15 millió forintos árú modellből úgy tűnik már nem lesz semmi. A rengeteg karbonból, illetve hiperkönnyű alkatrészből építkező, 200 lóerős motor mellé ajándékként svájci óra járt volna.

Sajnáljuk, hogy nem kellemesebb hírt közölhettünk a Buellről.

 

Eric Buell, aki a Harley-tól kiválva alapította meg a Harley konkurenciáját.



Eddigi hozzászólások

2009.11.08. 19:35
lpjmonster írta:

Sziasztok.
Hááát......
Nagyon szomrú amit itt olvastam.....
Én is Buell rajongó és tulajdonos vagyok, ezért mellbe vágott a hir.
Nem találok szavakat....
Elszomoritó, hogy szinte minden ami szép és jó, halálra van itélve, csak a´ púder´ egyszerhasználatos dolgok árványesülnek.....
Nekem egy xb12s-em van, de nagyon megtetszettek a 1125-ös modellek, legfőképp a 1125R, persze nem volt alkalmam kipróbálni egyiket sem, csak a teszteredmények alapján....
Reméljük majd Erik mester kitalál valamit a márka megmentésére.....
Még volt Ő nagy sz...ban........
Szoritunk neki.
János

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...