Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


NC700X – egy új generáció első képviselője?

- 2012.01.20.

Manapság egyre többen gondolkoznak el azon, hogy autó helyett inkább egy kétkerekűt választanának a mindennapi közlekedésük eszközéül. Mint tudjuk, ezt most segíti is a „B125”. De mi van a nagyobb köbcentis motorok piacán? A Honda újdonságából úgy tűnik, itt is a praktikumra és az alacsony fogyasztásra „lesznek vevők” a motorosok.

 
A hét végén tartja a Honda egyik újdonságának, az NC700X-nek a nyílt napokkal egybekötött bemutatóját. A beharangozók szerint ez a gép a Honda új filozófiáját tükrözi, azaz egy többfunkciós gépet ötvöznek műszaki csemegékkel, 3,58 l/100km-es fogyasztással, mindezt 2 millió forintos ár alatt!
Nézzük a műszaki adatokat:
Folyadékhűtéses, soros, kéthengeres blokk,  670 köbcentis, ABS-szel szerelt fékrendszer, opcionálisan DCT (duplakuplungos) váltóval is rendelhető. Legnagyobb teljesítménye 31kW 6250-es fordulaton, 62 Nm nyomaték leadására képes 4750-es fordulatszámnál. A soros, kéthengeres elrendezés praktikus a helykihasználás szempontjából, mert csak egy szívócsövet és fojtószelepházat, valamint egy kipufogócsonkot szereltek rá. A vezérműtengely hajtja a hűtőrendszer vízszivattyúját is, a motor finom járásáért felelős kiegyenlítő tengely pedig egyúttal működteti az olajszivattyút is.
Az NC700X belső tárolórekeszében elfér akár egy zárt bukósisak, esőruha vagy táska is. Az ülés alatt található a 14,1 literes üzemanyagtartály – ez közel 400 km-es hatótávolságot jelenthet két tankolás között!

 

 
A Honda duplakuplungos váltója tovább javítja az NC700X kezelhetőségét, hiszen lehetővé teszi a kézi sebességváltást gombnyomással, de teljesen automatikus váltási üzemmódot is kínál – elég csak a gázkart húzni. Amint a neve is mutatja, a rendszerben két kuplung található: egy az elinduláshoz, valamint az 1., a 3. és az 5. sebességfokozathoz, illetve egy másik a 2., a 4. és a 6. sebességfokozathoz. A rendszer képes előzetesen kiválasztani a következő fokozatot az éppen nem használt kuplung segítségével, így a hidraulikus vezérlés segítségével válthat a kuplungok között, ezzel garantálva a sebességfokozatok közti zökkenőmentes, gyors és finom váltást. Ez a finom váltás különösen utas szállítása esetén előnyös.
A különleges rugalmasság érdekében három üzemmód közül lehet választani. Az „MT” jelzésű üzemmód teljesen kézi vezérlést biztosít, amelynél a vezető vált sebességfokozatot a markolaton található kezelőszerv segítségével. Emellett két teljesen automatikus váltási üzemmód is elérhető. A „D” üzemmód elsősorban városi és országúti haladáshoz ideális. Az „S” jelzésű, sportos üzemmód magasabb fordulatszám elérését (és ezzel magasabb teljesítmény leadását) teszi lehetővé az egyes fokozatokban felfelé váltás előtt, lassításkor pedig korábban kapcsol vissza az erősebb motorfékhatás érdekében.
 

A DCT duplakuplungos váltó „D” és „S” módban egyaránt haladéktalanul végrehajtja a kézi kapcsolási utasításokat is. A vezetőnek elegendő kiválasztania a kívánt fokozatot az „MT” üzemmód váltógombjai segítségével, ami után a rendszer automatikus váltóként működik tovább. Ez különösen hasznos lehet például előzési manőver előkészítésekor, illetve meredek útszakasz éles kanyarjához közeledve.
Mindehhez a Honda alacsony karbantartási költségeket ígér, pl. a szervizintervallum 12 000 km.

Kíváncsian várjuk, hogy mindez hogyan vizsgázik a közúton.



Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...