Ugyanolyan egyszerűen alakítható, és még olcsóbb is. Nem véletlenül szalad bele egyre több európai építő flexe az egyhengeres hangvillába.
Jens Vom Brauck és Kedo a német tuning specialaisták gondoltak egyet és úgy döntöttek visszatérnek a gyökerekhez. A motorépítés kezdetén az átalakítások mindig a jobb motorozhatóságot szolgálták, aztán ez a ‚70-es évektől kezdve kezdett feledésbe merülni. Esetünkben az egyik legegyszerűbben faragható japán típust vették alapul, a Yamaha SR 500-asát. Olyan ez mint a Sportster, szinte bármi építhető belőle, még csak vázat sem kell vágni. A cél az volt, hogy ha ráülsz a motorra, az első gondolatod az egykerekezés legyen, és csak utána jöjjön a szex.
Öntött és CNC-vel megmunkált lengővilla, fekete felnik, Wilbers rugóstagok, magasra húzott kipufogó, meg persze a Sportster stílusú tank felelősek a flat-track pályamotorokhoz hasonló kinézetért, és Mikuni körsúberes porlasztó az 50 lóerős teljesítményért. Ez nem tűnik soknak, de a gyári tömegből 25 kg-ot sikerült lefargni, így a 145 kg-os súllyal kombinálva már elég mozgékony elegyet alkothat.
Nem ez az egyetlen SR 500-as amit Brauck-ék átépítettek, létezik egy durvábban faragott sokat látott példány, mégpedig saját használatra, nem kevesebb mint 250.000 megtett kilométerrel. Azt hiszem ez mindennél jobban bizonyítja mire is valók az általuk épített motorok.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|