Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Turán - Weiss Manfréd ´36-os nagy durranása

- 2012.12.15.

Bordács Norbi tud valamit. Gyárira restaurált Weiss Manfrédjával lett harmadik, épített oldschool kategóriában. Lehet, hogy a cseheknek csak maguk felé hajlott a keze, Weiss Manfréd nagypapája ugyanis cseh pipakészítő volt. Nemsokára a Wild Magazin 206.-os számában olvashatjátok hogyan is készült a libakergető: 

A gúnynév jogos, ha nem indult, tekerte a paraszt az udvaron. Ott aztán rohantak a libák a tanya minden szegletébe, a számháború ahhoz képest sehol nincs. A 86 köbcentis zsákfuratos szörnyeteg nem az erejével hódított. A gépkönyben megadott 1 egész 3/4 lóerős teljesítmény legalábbis erre enged következtetni. De mondok jobbat, 37 kg volt a súlya teletankolva. Emlegették szivartankos Csepelként is, bár erre a szivarra én nem gyújtanék rá.
A motor története 2007-re tekint vissza, amikor egy szép nyári napon a szomszéd műszerész mesélni kezdte milyen csodák voltak Csongrádon. Beszélgettünk kinek milyen motorja volt, amikor a Turán jött szóba. Kérdeztem vajon meglehet-e még, a választ megkaptam: Fiam, mész 352 métert és ott van fenn a padláson. Na ez túl egyszerűnek tűnt, mivel ilyen történetekből ezeregyszer mellé lőttem, nem hogy a motort nem találtam, de már a gazda sem élt abban a tanyában ami krisztus előtt 150évvel már összedőlt…

Végezetül álljon itt néhány megmosolyogtató idézet a gyári gépkönyvből:

- Ha a lendkereket valamely okból le kell szerelni, (csavarmenetes lehuzóval) a mágnespólusok közé helyezzünk vasrudat, mert másképen a mágnesség szétszóródik. (egy marék csavar szét tud szóródni, de a mágnesség hogyan?)

- Az üzemanyagban feloldott olaj a benzinnel együtt a hengerbe kerül és önműködőleg keni az összes belső részeket. Kivételt csak a fogaskerékház képez, mely hajtóműzsírral van részben megtöltve. (igen, a váltó nem olajban, hanem zsírban futott)
- Új motornál, vagy hengerköszörülés után, az első 500 km. úton a megengedett legnagyobb menetsebesség 20-25 km./óra. (úgy látszik ebben az időben még köszörülték a hengert, és nem fúrták)
  
- A bejáratás megtörténte után se növeljük a sebességet, még sík úton se 35-40 km./óra fölé! (erősen taposó biciklista sebessége). A "Csepel" nem versenymotor, de pár fillér üzemköltség árán megszabadít a fárasztó taposástól.

Köszönet a fotókért:  SOLO UNA LUNA
  
A teljes cikk hamarosan a Wild Magazin 206-os számában olvasható, ne felejtsd el megvenni, vagy ami mégjobb, szeretteidet meglepni egy előfizetéssel.

 

(R)

 


 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...