Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7268 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


King Machine Hell Bent – úton az első magyar építésű 360-as!

A Magyarországon megépült, és útjainkon futó első 360-as kerekű építésről van lehetőségünk tudósítani! A King Machine motor különlegessége azonban véletlenül sem áll meg ezen a ponton. A rengeteg kézi munkával megépült Hell Bent-nek talán nincs is olyan részlete, ami ne lenne igazi csemege!

360-as gumit először a Zodiac kiállításon pillantottam meg Hollandiában. Rögtön azt próbáltam elképzelni, milyen lesz majd motorba építve. Külföldön azóta több ilyet volt szerencsém látni, de mikor tudomást szereztem a King Machine Choppers épülő motorjának tervéről, nagyon kí­ván­csian vártam a végeredményt. Ami végül a várakozásaimat rendesen felülmúlta!
A motor minden eleme gondos tervezés és kivitelezés eredménye. Így a forma kecses maradhatott, az agresszív vonalvezetés és az átlagosnál jóval hosszabb tengelytávolság ellenére is. (A motor teljes hossza 3 méter!) A forma egyébként a tulajdonos kéréseinek, igényeinek megfelelően alakult ki, hosszas egyeztetések és rajzolgatások után.
A kiindulási alap a South Florida Choppers váza volt, melyet Ákosék az igényeknek megfelelően módosítottak. Ez elsősorban a váltó utáni részt jelentette, mert a 360-as kerék befogadásához rendesen kellett hozzá faragni.
A váz tartórendszerének elkészülte után a karosszériamunkák következtek.
A sárvédők teljes egészében kézi munkával készültek, akárcsak a hátsó kerék merev villájának burkolata, az oldaldoboz és az igazi nagy durranás, a vázra ráépített tank! Ez utóbbi viszont önmagában is szenzációszámba megy. Itt nem csak a minőségről van szó, hanem a formavilágról, ami az egész motor arculatának egyik legmeghatározóbb eleme. Agresszív, van benne némi őslényes-sárkánygyík érzet, kis Predator-os beütéssel.
A vezetési komfort szempontjából a merev váz mellett van még egy-két súlyos bevállalás. Az ülésmagasság mindössze 50 centi – és a szivacs sem túl komfortos. Mindössze 8 centi a hasmagasság, ami olyan, mintha nem is lenne. Alul acél védőlemezek segítik, hogy az esetleges leérésnek ne legyenek súlyos következményei. A sárvédők egészen rásimulnak a kerekekre, hátul alig hagyva esélyt az eső megfogásának. Persze mit számít az eső, egy ilyen hátsó traktust láttatni kell, és kész!
A fényezett részek és a krómozott elemek aránya mesterien lett eltalálva. Az egész motort átölelő, Paintbox által kivitelezett lángnyelves fényből jól meghatározható csoportokra bontva emelkednek ki a krómozott részek. Az Ultima 130 lóerős, 2100 köbcentis blokkja mellett két igen látványos felni vonzza a napsugarakat, illetve a különleges, rejtett fékes első villa. Ez utóbbiban a fékcső a teló belsejében, rejtve megy fel, és a nyereg sincs csavarozva!
– A hátsó PM féket a felnihez illeszkedő stílusú lánckeréken belülre rejtettük el. Ehhez persze a kerékagyat is át kellett alakítanunk, és ki kellett alakítani egy rejtett fékmunkahenger-tartót – mondja Ákos. – Így láthatók jobban a Veld Racing felnik…
Az első pillantásra nem túl feltűnő részlet-különlegesség az amúgy is nagyméretű blokk aránya a motor egészéhez. Ahhoz, hogy stimmeljen, a váltó a blokktól a szokásosnál messzebb került. Ez a megoldás az olajtartály kis magasságát is segítette, hiszen nagyobb felületben lehetett elhelyezni.
A Hell Bent megalkotásának van egy átfogóbb előnye: tovább erősíti a magyar motorépítők felkészültségének jó pozícióját a nemzetközi mezőnyben.
A motort az elkészülte óta útépítő cégek próbálják megszerezni, mivel a leghatékonyabb úthengereken is túltesz, pláne, ha figyelembe vesszük a 200-at jóval meghaladó elméleti végsebességét!

Retép

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...