Max Hazan, a Hazan Motorworks vezérigazgatója (és egyetlen alkalmazottja) igazi művész: „ A motor számomra egy festmény, és minden alkatrész egy-egy ecsetvonás”
Max egy motokrossz baleset következtében pár hónapig ágyhoz volt kötve, a szobájában álló beach cruiser kerékpár látványa azonban nem hagyta nyugodni. Elhatározta, hogy motort épít bele, de később rájött, egy ilyen váz bizony túl gyenge ehhez. Fennállt az esélye, hogy egy váztörés következtében orral hárítja a betont, úgy döntött, inkább saját vázat készít.
Ez a gyönyörű Ironhead már a negyedik épített motorja, és úgy látszik az a kerékpár még mindig nem ment ki a fejéből. A projekt két 1920-as autógumival kezdődött, hátra 30”-as, előre pedig 31-es méretű került. De azért nem ment minden ilyen simán: a tank a harmadik verzió, a gáz rudazata a második, mert minden alkatrésznek tökéletesnek kell lennie. Max nem ismer kompromisszumot. A váz 7/8-os és 1 collos csőből készült, és a vezetékek mindenhol a vázban futnak, az olaj is ott kapott helyet. Az akksi a tankban van, ez rögtön meg is határozza a hatótávolságot, mert az űrtartalom így 5 literre csökkent. Az első villa egy parallel és egy springer keverékének tűnik, de mégsem az, mert a rugók a tank alatt kaptak helyet. A letisztult forma itt nem azt jelenti hogy mindenféle fedelek alá próbálunk betömködni csúnya dolgokat, itt nincs mit takargatni. Az egész motor egyszerű mint a raklap, de pont ettől szép
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|