Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


90 éves a BMW

- 2013.10.28.

Legalábbis a motorgyártó részleg. Ebből az alkalomból új modellel rukkoltak elő a bajorok, ami a nine-T nevet viseli. A formaterv kialakítását az amerikai motorépítőre, Roland Sandsre bízták és az eredményben senki nem csalódott.

A bemutatón a márka vezetőségének számos tagja megszólalt, és arra is emlékeztettek, hogy a BMW sikertörténete nem autókkal, hanem motorokkal kezdődött. Míg kezdetben elsősorban repülőgép- és hajómotorokat gyártottak, 1920-ban már motorkerékpár-blokkot is szállítottak a Victoriának, első saját modelljüket azonban csak 1923-ban mutatták be: ez volt az R32. Hogy a bajorok mennyire őrzik hagyományaikat, azt jól jelzi, hogy már ebben is kéthengeres, léghűtéses bokszermotort alkalmaztak.

Az új modellt a BMW Müncheni múzeumában leplezték le, ahol jelenleg 140 motorkerékpárt őriznek. A BMW a kezdetektől törekedett sportos arculat kialakítására, ebbe pedig kiválóan illeszkedik a most bemutatott NineT. A hetvenes évek legendás versenymotorja, az R90S ihlette. A klasszikus stílusjegyek nem maradhattak el: a küllős kerék, a faridom és a hagyományos lámpatest, és a motorblokk is a régi vonalat követi víz nélkül: az 1170 köbcentis bokszer lég-/ olajhűtésű, csúcsteljesítménye 110 lóerő.

bmw_ninet_16_original.jpg

bmw_r_ninet_db021.jpg

bmw_r_nine_t_04.jpg 

bmw_r_ninet_055.jpg bmw_r_ninet_99.jpg 

bmw_r_ninet_1.jpg 

 

 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...