Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Az Urálon túl

- 2014.02.05.

Az oroszoknál nemzeti sport az elmeháborodás, ha ebből rendeznének olimpiát, biztos ők nyernének. Íme néhány bizonyíték a motorgyártás hőskorából, hogy ne csak az Uralra gondolj ha az orosz motorokról esik szó.  

Izsevszkben 1807-ban alapult fémipari cég, amit leginkább a kalasnyikov tett hírhedtté, de 1928-tól motorokat is gyártottak. A hosszában V-2-es oldaltszelepelt 1200-es blokkal szerelt Izs-1 kardánhajtású volt. Azért is különleges ez a modell, mert teljesen saját fejlesztés volt, semmiről nem másolták. Hogy hogyan jutottak el a tervezők a következő modelljükig, az Izs 49-ig, az rejtély, de nyilván a többi 47 terv nem felelt meg Sztálin elvtárs elvárásainak és a mélyen tisztelt mérnökurak egy fekete Ural oldalkocsi csomagtartójában végezték.

izh1_1.jpg 

A PMZ 750 már jobban ismert, de azért még mindig igazi ritkaságnak számít. Akad még néhány Oroszországban, de az Egyesült Államokban található egyetlen példányt nemrég 80.000 dolláros áron kínálták eladásra.  Oldaltszelepelt 750-es blokkal szerelték amit a Harley-Davidson akkori modelljéről mintáztak a váz és a tank pedig Zündapp koppintás. Az egyetlen saját fejlesztés az első villa ami ránézésre 150 kiló...ezen nincs mit csodálkozni. 1934-’38-ig gyártották.  

 p1050177.jpg 

pmz_a_750.jpg p1050178.jpg 

Motoprom RD  501 egy újabb fejlesztés, 1974-ben tűnt fel a bakteleszkópos Ural vázban elhelyezett Wankel motor, amit még a nyugati technikával sem sikerült megbízhatóra fejleszteni, akkor hogyan sikerülhetett volna ez a szovjet elvtársaknak?! Sebaj fő a lelkesedés, amiből nem volt hiány, ugyanis az oroszok tovább cifrázták a dolgot. A 38 lóerős blokkal megáldott gépet egy nagyobb erősebb 660-as változat követte, amit már saját váltóval és lánchajtással szereltek. Ennek 1987-ben napvilágot látott egy vízhűtéses változata is, ami visszalépés volt, mert Dnyepr vázban helyezték el annak váltójával és fékeivel. 

Az első 500-as modell: 

ural_rotary1.jpg

Az újabb Motoprom 660:

vniimotopromrd_66019852m.jpg

vniimotopromrd_66019853m.jpg

A vízhűtéses változat 

russian_rotary1.jpg 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...