Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Hogyan tervezzünk cafe racert? – 1. rész

- 2014.03.05.

A válasz egyszerű lehet: ürítsd ki az ülés alatti háromszöget, nyújtsd meg a tankot és az ülést, azután vadássz az Ebayen ereklyeként őrizgetett Tomaselli csutkákat. Ahhoz azonban, hogy a végeredmény szép is legyen, Charlie Trelogan autó-tervező ad néhány tanácsot. 

Cafe Racert tervezni legalább annyira művészet, mint tudomány. Minden cafe racer egyedi, a végeredmény tükrözi a tulajdonost, a típust, az építési környezetet, azonban van néhány alapvető szabály, amivel a legtöbbet hozhatjuk ki a motorból – és persze magunkból egyaránt

1.jpg 

laverda.jpg son_of.jpg

A alapvonal:

 Ez a legfontosabb és a legegyszerűbbnek tűnő dolog. Az alapvonal egy hosszú egyenes vonal, ami előröl hátra haladva meghatározza az alapvető cafe raceres kinézetet. A tank alja és az ülés általában egy vízszintes vonalat képez, de ha kissé előre döntjük, akkor sokkal agresszívebb megjelenést kaphatunk. És nem is mindig szükséges egyenesnek lennie, ahogyan a Wrenchmonkees Laverdája is bizonyítja. Az agyunk számára ez a vonal jelenti a motor hosszát, azonban ha túl sok törés van rajta, akkor kényelmetlenné válik a látvány.

2.jpg 

A vágási pontok:      

Ezek a keréktengelyekre húzott függőleges vonalak. Bármi, ami ezek között van, arról gondoskodik, hogy egyensúlyban legyen a látvány. Nincs rosszabb, mint egy hátrafelé kinyúló óriási faridom. Ha ez túl hosszú, a motor hátsó része nagyobb hangsúlyt kap és elrontja az egyensúlyt. Ilyenkor egy előretolt lámpával lehet helyre rakni a dolgokat, vagy az ülés és a faridom mélységét kell lecsökkenteni amennyire lehet.. Elöl már kevésbé fenyeget ez a veszély, például egy vágási ponton túlnyúló első sárvédő kifejezetten jól tud kinézni. 

4_how_to_build_a_cafe_racer_625x416.jpg 

Magasság:  

Legalább annyira fontos, mint a vágási pontok. Ha rendben van, jól megtervezett kinézetet kap a motor. A tank betöltője kell hogy legyen az egész motor legmagasabb pontja, ha ez nem így van, akkor elveszik a cafe racerekre jellemző áramvonalas összkép, és a látvány a street tracker irányába kezd eltolódni. A motor legmagasabb pontjára húzott vízszintes, a talaj, valamint a vágási pontok által képzett téglalapnak kell tartalmaznia az építés legjellemzőbb elemeit. 

4.jpg

Gerincvonal:

Rendkívül fontos az autótervezés során, de esetünkben is nagy szerepe van. A motoron található elemek legvastagabb (függőleges értelemben) pontjain keresztül húzódik. Ezen a vonalon halad végig a tekintet először, a lámpától kezdve a tankon át az ülésen keresztül a faridomig. Olyan, mint a 2 dimenziós alapvonal 3 dimenziós testvére, a kettőnek együtt kell dolgoznia. A legjobb, ha gerincvonaltól felfelé és lefelé egyensúly uralkodik, és az a tank közepén húzódik végig, ettől lesz a motor nagyszerű, és nem csak jó. Legközelebb, ha meglátsz egy autót vagy motort ami tetszik, szentelj rá egy kis időt, hogy megkeresd a gerincvonalat.   

 

Folytatjuk…


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...