A válasz egyszerű lehet: ürítsd ki az ülés alatti háromszöget, nyújtsd meg a tankot és az ülést, azután vadássz az Ebayen ereklyeként őrizgetett Tomaselli csutkákat. Ahhoz azonban, hogy a végeredmény szép is legyen, Charlie Trelogan autó-tervező ad néhány tanácsot.
A vizuális tömeg:
Motorkerékpár tömegközéppontja gyakran a vizuális tömeg középpontja is egyben. Két része van, az egyik a motorblokk a váltóval együtt. Ha a tank ezen előre túlnyúlik semmi gond, de ha hátra, akkor túl nagynak fog kinézni, még akkor is ha valójában nem az.
A másik fontos rész a vizuális tömeg tengelye, ami gyakorlatilag a hengerek vonalába esik, bár oldalról nézve egy V2 esetében ez nem is olyan egyszerű. Ezen a tengelyen kell elhelyezkedjen a tank legmagasabb pontja, így kapjuk a legszebb végeredményt. Elképesztő, hogy ez mennyit számít, és mennyire sportossá válik a motor ha ezt figyelembe veszik a tervezés során.
A lecsapás:
Nem feltétlenül szükséges, de sokat dob a látványon, ha a tank íve át van vezetve a faridomra. Ettől lesz egységes a motor felső része, mint ha egy darabból lenne készítve, és az építő csak az ülés helyét vágta volna ki az anyagból.
A fő szögek:
Nagyon gyakran figyelmen kívül hagyják, pedig ez az ami az összes kézimunkát és az egész látványt tönkreteheti. Az első villa, a rugóstagok és a váz szögeinek összhangban kell lenniük. A képen látható Honda CX-hez egy teljesen új hátsó váz készült, ami a gyárival ellentétben már sokkal jobban illeszkedik a villa vonalához.
Másodlagos szögek:
Az fő szögekhez hasonlóan a kisebb területekre is oda kell figyelni, például a motorblokk első és hátsó meredekségére vagy a kipufogó szögére. Lehet hogy elsőre észre sem veszed ezeket, de hidd el, az agyad észreveszi és értékel. Ilyenkor van az, hogy valami nem tetszik de nem tudod megmondani miért.
Villaszög:
Általánosságban elmondható, hogy nem érdemes túllépni a 30 fokot. Lényeges szempont lehet, hogy az első kerék minél közelebb fusson a vázhoz, bár számtalan cafe racer van, ami felrúgja ezt a szabály és mégis nagyon jól néz ki. Persze itt már szerepet kap a kerék mérete, és az utánfutás mértéke is.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|