Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Hogyan tervezzünk cafe racert? – 2. rész

- 2014.03.10.

A válasz egyszerű lehet: ürítsd ki az ülés alatti háromszöget, nyújtsd meg a tankot és az ülést, azután vadássz az Ebayen ereklyeként őrizgetett Tomaselli csutkákat. Ahhoz azonban, hogy a végeredmény szép is legyen, Charlie Trelogan autó-tervező ad néhány tanácsot.

rd3502.jpg

 

5.jpg 

A vizuális tömeg:

Motorkerékpár tömegközéppontja gyakran a vizuális tömeg középpontja is egyben. Két része van, az egyik a motorblokk a váltóval együtt. Ha a tank ezen előre túlnyúlik semmi gond, de ha hátra, akkor túl nagynak fog kinézni, még akkor is ha valójában nem az.

A másik fontos rész a vizuális tömeg tengelye, ami gyakorlatilag a hengerek vonalába esik, bár oldalról nézve egy V2 esetében ez nem is olyan egyszerű. Ezen a tengelyen kell elhelyezkedjen a tank legmagasabb pontja, így kapjuk a legszebb végeredményt. Elképesztő, hogy ez mennyit számít, és mennyire sportossá válik a motor ha ezt figyelembe veszik a tervezés során.

6.jpg   

A lecsapás:

Nem feltétlenül szükséges, de sokat dob a látványon, ha a tank íve át van vezetve a faridomra. Ettől lesz egységes a motor felső része, mint ha egy darabból lenne készítve, és az építő csak az ülés helyét vágta volna ki az anyagból.

7.jpg

A fő szögek:

Nagyon gyakran figyelmen kívül hagyják, pedig ez az ami az összes kézimunkát és az egész látványt tönkreteheti. Az első villa, a rugóstagok és a váz szögeinek összhangban kell lenniük. A képen látható Honda CX-hez egy teljesen új hátsó váz készült, ami a gyárival ellentétben már sokkal jobban illeszkedik a villa vonalához.

8.jpg 

Másodlagos szögek: 

Az fő szögekhez hasonlóan a kisebb területekre is oda kell figyelni, például a motorblokk első és hátsó meredekségére vagy a kipufogó szögére. Lehet hogy elsőre észre sem veszed ezeket, de hidd el, az agyad észreveszi és értékel. Ilyenkor van az, hogy valami nem tetszik de nem tudod megmondani miért.

9.jpg 

Villaszög:

Általánosságban elmondható, hogy nem érdemes túllépni a 30 fokot. Lényeges szempont lehet, hogy az első kerék minél közelebb fusson a vázhoz, bár számtalan cafe racer van, ami felrúgja ezt a szabály és mégis nagyon jól néz ki. Persze itt már szerepet kap a kerék mérete, és az utánfutás mértéke is. 

kawasaki_z_750_3_625x416.jpg 

 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...