Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Amit mindig meg akartál kérdezni - 1. rész

- 2014.07.13.

Sorozatot indítunk itt a honlapon, melyben a motorépítés és tervezés legnagyobb neveitől kaphatunk választ egy-egy kérdésre. A három gyári tervező és három ismert motorépítő válaszain meg fogsz lepődni.

Akkor lássuk a válaszadókat: Miguel Galuzzi a Piaggio csoport vezető formatervezője, a Ducati Monster és a Moto Guzzi V7 megalkotója. Ola Stenegärd a BMW-től, többek közt a NineT tervezése fűződik a nevéhez. Diego Sgorbati a Ducati termékigazgatója, aki a kiegészítőkért és alkatrészekért felelős. A motorépítők között pedig ott van Roland Sands, aki az egyik legnagyobb név a motorépítésben. Pedro García és Efraon Triana a Café Racer Dreams-től, és John Ryland a Classified Moto-tól.

the_panel_625x416.jpg 

Hagy-e maradandó nyomot a modern motorkerékpár tervezés, vagy inkább úgy gondoljátok, hogy a közlekedésügyi szabályozások korlátai közé szorított mérnökök már nem tudnak szabadon alkotni?    

 

Stenegärd: Én nem így gondolom, legalábbis a BMW szempontjából nem. Nemrég indítottuk a Roadster projektet, amin nagyon sokan meglepődtek, csak ki kell menni az EICMA-ra vagy az Intermot-ra ahol látható, ahogyan ömlenek ki a gyárak kapujain az új és izgalmas formatervek. A kreatív mérnökök mindig megtalálják a módját, hogy miként kezeljék a szabályozásokat.

bmw_r_nine_t_brooklyn_scrambler_by_gant_rugger_02.jpg 

Galluzzi: Már tisztán látszik, hogy egy korszak véget ért. Csak gondoljátok végig, a motorkerékpárok mindig a nagy háborúk után mentek át jelentős átalakuláson, ez vitte előre a technikát. A motor lényege mindig is az egyszerűsége volt, nem pedig az, hogy telitömjük őket elektronikus kütyükkel, amire senkinek semmi szüksége. Egy teljesen új irányba kezd fejlődni az ipar.

spirit_v7_11.jpg

 

Ryland: Csak az elmúlt hét évben követem a motorkerékpárok fejlődését, de még így is elmondható, hogy rengeteg új nagyszerű  formatervet láttam. Nagy rajongója vagyok a szép felületeknek és szeretem, ha a technikát inkább megmutatják mintsem elrejtik. Rengeteg ilyet látni tehát akkora baj nincs. Persze tudom, a gyártókat kötik a szabályok, hogy gyárkémény méretű kipufogókat készítsenek, és így az eredeti formaterv sérül.  

ewing_20110305_h3i0904.jpg 

 

Sands: A szabályok mindig is jelen voltak, de vannak barátaim, akik gyári alkatrészeket terveznek, és nekik is az új érdekes ötletek megvalósítása a céljuk. Már nem csak a Harley-Davidson tartja fontosnak az átalakíthatóságot és az egyediséget, és ez már régen túlmutat az egyszerűségen. Ha ezt párosítjuk a modern teljesítménnyel, akkor valami olyat kapunk, amihez szívesen nyúlok hozzá, és szívesen is motorozok vele.       

technics_sporty_39_original.jpg 

 Café Racer Dreams: Mi egyszerűen úgy gondoljuk, hogy a legtöbb gyártó nem tudja mire van szüksége az embereknek. El vannak késve a trendekkel, és szinte az összes új elképzelésük rossz.  

header20.jpg 

Sgorbati: Még mindig rengeteg lehetőség maradt, hogy kitoljuk a motorkerékpár tervezés határait, csak gondold végig, ahogyan a Panigale beviharzott a sportmotorok közé és felkavarta az állóvizet. Sajnos az összezsugorodó piac a „vágjunk nagyobb szeletet a tortából” taktikáját követi, pedig ha kinyitnák az ajtót, rájönnének hogy bőven van hely mindenkinek. Szerintem ez a dolog hamarosan a végére ér, és a gyártók sok új és érzelmileg radikális utcai motorral állnak majd elő.

ducati_monster_696.jpg 

Forrás: bikeexif   

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...