Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Akire büszkék lehetünk

- 2015.01.05.

Tudtad, hogy a Dunán és a Szentesin kívül létezett még egy harmadik magyar oldalkocsi is? Lengyel Károly balassagyarmati karosszérialakatos saját kézzel gyártott oldalkocsijai jól példázzák a régi magyar mesteremberek tudását.

02.jpg 

Autót idéz a csónak orra, akárcsak a sok finom, krómozott díszléc. Az oldalkocsi sárvédője dinamikát és eleganciát sejtet. Ezek a formák nagy sorozatú gyártásban is megállták volna helyüket.

03.jpg

Zöld Pannoniához zöld oldalkocsi dukált. A szélvédő tetején áramlástani újítást alkalmaztak az örvénylés elkerülésére.

04.jpg

Az oldalkocsi kerekének agya krómozott, a rögzítést jókora szárnyas csavarra bízták. Az ülés műbőr kárpitját Lengyel Károly felesége varrta.

04b.jpg 07.jpg

dsc_0207_exposure_p1.jpg

Ez bizony egy reklámfotó. Az oldalkocsikról levették a plexit (jól látszik a szabadon maradt rugós rögzítő középen), hogy az utasok ne kerüljenek a csúnya tükröződés mögé. Az egymást követő rendszámsorozat szerény szériagyártásra utal

22.jpg

Legyen modern – ez volt az első megrendelő utasítása

222.jpg

A Nógrád c. megyei napilapból Elekes Éva írása (1989. január 24.)

2222.jpg

Lengyel Károly és családja. A motorkerékpár megrendelésre készült, a mester saját járműve 125-ös Csepel volt, a mellé sohasem került oldalkocsi.

222222.jpg

Ma már nehéz elképzelni, milyen nehézségekbe ütközött plexit szerezni az ötvenes években. BMW embléma került a csónak orrára, Csepel hátsó lámpából lett helyzetjelző


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...