Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7276 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Diótörő

- 2015.03.06.

Rossz az, aki rosszra gondol: Paul Milbourn építését egyáltalán nem Hoffmann meséje és még csak nem is Csajkovszkij utolsó balettje ihlette… hogy az amúgy rettenetesen émelyítő, 2010-es Koncsalovszkij 3D-s mozit már meg se említsük. Ennek következtében Milbourn és Drosselmeyer bácsi története között csupán annyi hasonlóságot lehet felfedezni, hogy mindketten ezermesterek, és mindketten tündérmesében szerepelnek.

2014world_066_c_l.jpg

A legnagyobb jóindulattal sem lehet a dél-angliai West Sussex megye Barnham nevű települését a gigászi metropoliszok között említeni. A 3,73 négyzetkilométeren elterülő falucska mindössze 1400 lakossal büszkélkedhet, és a legközelebbi gyár is csak a tőle kilométerekre fekvő Bognor Regis-ben van. Napközben ott cseszi el az idejét és váltja aprópénzre a tehetségét Paul Milbourn, aztán munka után otthon beveti magát a garázsába, hogy végre szenvedélyének hódolhasson.

2014world_066_b_l.jpg

Az itthon tehetségkutatóknak beállított tévés karaoke versenyek indulóinak többségével szemben azonban ő nem adta fel! Miután tavaly augusztusban új alkotását, a Nut Cracker-t is a Show Legjobbjának választották a Bulldog Bash-en, majd szeptemberben a doningtoni Kickback-en szintén, a 42 éves mester úgy gondolta, hogy most már valóban megméretteti magát az AMD világbajnokságon.

2014world_066_e_l.jpg

Az 1983-as Honda XL600 erőmű, melyre a mester FX650 „Vigyor” hengerfejet applikált, egy 5 mm vastag rozsdamentes acéllemezből készített vázban üldögél. A vázat gazdagon díszített, 2 mm-es lemezborítás veszi körbe, a gerinc két oldalára pedig saját tervezésű, dupla üzemanyagtartály lett felhelyezve. Bevállalós férfiember számára a merevváz igyekszik biztosítani azt, amit a Diótörő név sugall, talán nem véletlen, hogy Paul eredetileg a feleségének, Manuelának szánta a motort (a gépezet járóképes, legnagyobb sebessége állítólag 128 km/h volt).

A bringa elöl 21x3, hátul 16x5-ös, Speed Master gumikkal borított kerekeken gördül. Mivel elöl nincs különösebb megállító erő, így hátul Harrison fék üzemel, 6 dugattyús nyereggel.

A fentieken kívül még rengeteg csemege, vagyis végtelen mennyiségű saját tervezésű, kézi munkával létrehozott gyönyörűség fedezhető fel a motoron, ilyenek többek között a markolatok, a 10 mm-es rozsdamentesből készített kormány, a lábtartók, a fékpedál, a berúgókar stb.. A festés Dave Gunby munkája, és egy átlag női tulajdonos szeme (illetve egy intim ruhadarabja) egészen biztosan nem marad szárazon a megpillantásakor.

2014world_066_d_l.jpg

A németországi zsűri nagyra értékelte a motor összerakásába fektetett hihetetlen mennyiségű energiát és munkát, így a versenyen újoncnak számító Paul Milbourn, a Nut Cracker megálmodója az AMD világbajnokság Freestyle kategóriájának ötödik helyének boldog birtokosaként térhetett vissza szülővárosába.

A teljes cikk a Wild magazin 232. számában olvasható. Keressétek az árusítóhelyeken!

 

 

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...