Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7276 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


BSA Dirt Tracker

- 2015.12.09.

A Sapka műhelyből megint egy ékszer gördült ki, bár, ha jól funkcionál, nem lesz rajta semmi ragyogás, sokkal inkább sár, por és kosz...

bsa4.jpg

A motorról szóló mese a XIX. század közepén kezdődik. Hol volt, hol nem volt, volt egyszer tizennégy birminghami fegyverkovács. Ezek a szak- és vasemberek 1854-ben arra vetemedtek, hogy céget alapítsanak. Birmingham Small Arms lett a díszes kompánia neve.

1861-ben részvénytársasággá alakult a csapat, és egy 25 hektáros telken felépítették a BSA gyárat, ahol eleinte hadifelszereléseket gyártottak, majd 1878-tól motoralkatrészeket, sőt később autókat és kerékpárokat is. (Lopott software-ek kigyomlálásával akkor még nem foglalkoztak. Sőt, azóta sem. Az egy másik szervezet.)

A többi, ahogy mondani szokták, történelem. A BSA vállalat, élettörténetének csúcspontján bolygónk legnagyobb motorépítő cége volt, hogy aztán mára, oly sok patinás brit autó- és motorgyártó márkával egyetemben, végül egy külföldi tulajdonosnál kössön ki. (Még a szintén legendás Triumph Motorcycles márka megszerzése sem segített, sőt…)

Sok-sok áttétel miatt ma már kínai kézben van a cég maradéka. A régi, dicső időkre már csak az időnként feltűnő, gyönyörűen restaurált motorok és a máig működő fegyvergyár emlékeztet.

Pali tervei szerint e dicső múltat idézi meg a kezdetekben még rozsdás BSA C15 Star is.

A teljes cikket keresd a Wild magazin 242., decemberi számában!


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...