Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Bad Boy Erdély szívéből

- 2016.09.05.

Jürgen Németországból települt át Erdély szívébe, ahol megindította lépcsőgyártó vállalkozását. Valami viszont hiányzott... Talán a motorépítés?

  040a0689.jpg

Húsz év nagy idő, de Jürgen ennél hosszabb ideje, szinte amióta az eszét tudta, motorozott. Eleinte endurózott, de az utolsó tíz év a chopperek bűvöletében telt el, és a motorozáson belül pedig az épített motorok vonzották leginkább a figyelmét.

A cég keretein belül megvolt minden lehetőség az elmozdulásra. Megvolt minden fémmegmunkálási eszköz, szakértelem és lehetőség. Így tehát néhány éve (nagyjából kicsit több mint fél évtizede) be is indította a melléküzemágat, a motorépítést.

Nem ipari mennyiségben gyárt motorokat, és inkább koncepciómotorokat készít, mint rendelésre. A motorok elnevezése a „Boy”, azaz fiú fedőnév köré épül, az első vasa egy szintén VN 800-ból épített motor volt, a Big Boy. Ezután jött az Old Boy, egy 1000-res vashengeres Sportsterből, majd ez a mostani, a Bad Boy. Amit éppen bemutatunk Nektek.

 

*****

A Bad Boy-t persze olvasóink nagy része már láthatta a tavasszal Budapesten. Az ok egyszerű, mivel Közép-Európa legnagyobb épített motoros rendezvényén, az EMAT-on élőben is bemutatta az alkotó. A Hungexpo-n kiállított száz különleges épített motor között kettő is volt a Transylvanian Chopperstől, az Old Boy volt az egyik, na és persze ez.

Alapjául egy vízhűtéses modellt, a Kawasaki VN 800-at választották. Vízhűtésest, amin sok építő el szokott vérezni. Itt, a Bad Boy-nál nem az elrejtés vagy az átépítés lett a megoldás kulcsa, hanem sokkal inkább a figyelem elterelése.

Ránézünk a motorra, és egyszerűen nem a hűtő tűnik fel. Van egy csomó figyelemelterelő tárgy. Nagyméretű alsó idom került rá, egy kissé nyújtott, széles hátulja, pregnáns ülés, valamint egy, valami egészen furcsa tank verzió.  

– Ezzel volt a legnagyobb szívás... – nyilatkozta Jürgen a magazinunknak. – Azzal, hogy tankolható legyen, ne kelljen az átfolyásra negyedórát várni a tankpisztollyal a kezedben, és persze a tartalék-állás utolsó cseppjei is le tudjanak folyni. Aztán végül is megoldottuk!

Jól látjátok, a tartály (vagy inkább tartályok) anyaga rozsdamentes. És számos egyéb elem került ki a rozsdamentes halmazból. 

nevtelen.jpg

A teljes cikkért keresd a Wild magazin 250. számát a Relay Inmedio üzleteiben!


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...