Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7288 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


A Yamaha Yard Built bemutatja a Jeff Palhegyi Designs egyedi Yamaha SCR950 motorkerékpárját

- 2017.02.08.

A Yard Built program készen áll, hogy stílusosan kezdje a 2017-es évet, amely újabb lenyűgöző egyedi alkotásokat ígér.

2017_yam_ybxvs950xr_jpd_eu_custom_sta_002k.jpg

Az új év nyitányaként visszatérünk az Egyesült Államokba, ahol megszületett a vadonatúj Yamaha SCR950 modellen alapuló második egyedi motorkerékpár. A Yamaha már korábban is fantasztikus együttműködéseknek volt részese Amerikában számos vezető egyedi motorépítővel, mint például Greg Hagemannal a Hageman Cycles műhelyből, a kaliforniai Roland Sands-szel, akinek számos Yard Built motorkerékpárt köszönhetünk - beleértve az XSR900 „Faster Sons" modellt -, valamint a kaliforniai Go Takaminével a Brat Style műhelyből, aki az SCR950 „Chequered Scrambler" modellt alkotta meg.

Az elmúlt 20 évben stílusos egyedi Yamaha motorkerékpárjairól elhíresült dél-kaliforniai motorépítő, Jeff Palhegyi és a Jeff Palhegyi Designs csapata szakértőivé váltak annak, hogy elképzelt műremekeket működő géppé varázsoljanak. A Jeff Palhegyi Designs 1995-ben a Yamaha Star Cruiser termékcsaládjából származó, egyedi Royal Star motorkerékpárral kezdte. Azóta rengeteg mindent álmodtak és alkottak meg a radikális Raider cruiserektől a salakpályás Bolt modelleken át a „TT" SR400 motorkerékpárig. Több mint 70 egyedi motorkerékpárt építettek már a Yamahával közösen az első, 1995-ös együttműködést követően, így a Jeff Palhegyi Designs számára egyértelmű volt, hogy átalakítják az újonnan bemutatott 2017-es Yamaha SCR950 modellt.

„Az SCR950 egy olyan motorkerékpár, amely a motoros többféle igényét is képes kielégíteni" - mondta el Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketing-koordinátora. „Akár a tengerparton szeretnél cirkálni, akár a hegyvidék szépségeiben vesznél el, ez egy igazán sokoldalú motorkerékpár, amely teljesen különböző vezetési élményeket képes nyújtani anélkül, hogy eltávolodna a Yamaha összes Sport Heritage motorkerékpárjára jellemző élvezetes, igazi motoros szellemiségtől. Nagyon tetszik nekünk Palhegyi alkotása. Egy olyan lenyűgöző, erőteljes megjelenésű, lecsupaszított scrambler gépet sikerült létrehoznia, amely semmit nem veszített a széria SCR950 modell jellegzetes karakteréből és vezethetőségéből.

2017_yam_ybxvs950xr_jpd_eu_custom_sta_001k.jpg

Palhegyi eltérő fogalmi szakértelme és gondolkodása - amely jelenlegi projektjeit is meghatározza -, a Yamaha Motor Corporationnél szerzett 29 évnyi kutatási és fejlesztési tapasztalatán alapul. Ennek során a motorkerékpárok mellett quadokkal és Side-by-Side járművekkel is foglakozott. Számos ritka, régi Yamaha motorkerékpár tulajdonosa, melyeket rendszeresen be is mutat, beleértve a TZ750 modelleket és az XS salakpályás verseny-motorkerékpárokat. Erre a szenvedélyre és örökségre építve a Jeff Palhegyi Designs legújabb Yard Built projektje az 1966-os YDS3C Big Bear Scramblerből merít ihletet.

„Amikor először megláttam az SCR950 motorkerékpárt, azonnal tudtam, hogy nagyszerűen át lehetne alakítani" - mondta Palhegyi. „Azonban mostanában nagyon sok egyedi scrambler készült, ezért valami teljesen mást szerettünk volna alkotni. A sajtó számára szervezett bemutató vezetésen láttam kiállítva a Big Bear Scrambler modellt közvetlenül az SCR950 mellett, és végül ez ihlette ezt az egyedi motorkerékpárt.

A kész projekt egyértelműen a Big Bear Scrambler előtt tiszteleg az olyan elemekkel, mint az intarziás Yamaha logó, az üzemanyagtartályon található gumi térdtámaszok, a kéttónusú festés, valamint az egyedi kipufogórendszer hővédőkkel, amelyek visszarepítenek az univerzális motorkerékpárok korába. Más egyedi funkciók viszont igazi modern motorkerékpárrá teszik ezt a „Faster Son" alkotást. A Duane Ballard egyedi bőrrel bevont Renthal kormánytól kezdve - amely passzol az üléshez és az első villán található szerszámtartó tasakhoz - egészen a lerövidített lengőkarig - amelyet Fox RC1 Podium 14 hüvelykes, nagy teljesítményű hátsó lengéscsillapítók tartanak -, a különleges modern elemek a múlt stílusával keverednek.

2017_yam_ybxvs950xr_jpd_eu_custom_det_004k.jpg

Az üveglencsés hátsó lámpa tökéletes példa erre a keveredésre, akárcsak az egyedi segédváz és az oldalpanelek, az egyedi, retro, off-road stílusú első és hátsó sárvédők, a Ride Wright 40 küllős alumínium kerekekre szerelt masszív Shinko Adventure Trail abroncsok, az egyedi alumínium fényszórótartó és védőlemez, a fémszövetes acél fékcsövek, valamint a K&N légszűrő egyedi „Faster Sons" logóval ellátott alumínium fedele.

„Nagyon elégedett vagyok ezzel a motorkerékpárral," - árulta el Palhegyi, - „és szeretném megköszönni a csapatomnak a közös munkát, hogy segítettek a művészi koncepciótól eljutni a ma látható kész motorkerékpárig."

A Jeff Palhegyi Designs további egyedi motorkerékpárjait a következő oldalon tekintheted meg: http://www.jpaldesign.com/gallery/.

 


Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...