Újabb lépcsőfokra ért fel a magyar járműépítés a Millenárison tapasztaltak alapján. A motorok jelentős része világszínvonalú, és különleges megoldást is tartalmaz. A négykerekűek pedig nemes egyszerűséggel megdöbbentőt fejlődtek…
44 autó és 54 motor versenyzett a 22 díjért, de ezek pusztán a számok. Nyolc olyan letisztult hot rod mutatkozott meg az EMAT-on, ami bárhol a világon eredményesen szerepelhetne. A többi autó szintén lélegzetállító, akár a Beach Boys stílusú S100-as Skodát, akár az antikolt, ültetett VW kisbuszt, a kabrió Wartburgot, akár Erdős Csaba legújabb dragsterét nézzük. Az autók több mint fele persze amerikai vas volt, de egyedülállóan széles választékot nézhettünk végig.
A Millenáris Csarnoka néhány hónap múlva ünnepli a százéves fennállását (Ganz üzemcsarnok), és a magyar technikai innováció fontos mesterei, Déri, Bláthy és Cipernovszky itt fejlesztett a múlt század első évtizedeiben. Van ennek valami fontos üzenete, hiszen a technikai fejlesztés mesterei április 11-én ebben a közegben mérkőztek meg. És pont április 11-én!
Megmérkőztek, példát mutatva a magyar társadalomnak abban, hogy nem mint ellenfelek néztek egymásra, hanem inkább mint egymás sikerének örülő alkotótársak. Ezek a magyar motorépítők – és az autóépítők.
Pedig az alkotók sorsa nem túl fényes. Fűtetlen garázsok, csökkenő megrendelések, tőkehiány. Így pedig az igazi koncepciójárművek még elég ritkák, mikor a mester nem megrendelésre dolgozik, hanem saját ötleteire, örömére...
A mezőnyön ezek a problémák látszólag nem érződtek. 14 motorkategóriában a magyar motorépítés színe java felvonult. Profi műhelyek, és „elsőmotoros” újoncok. Ugyanez autóban, négy kategória. Profi autóépítők, és „elsőautós” újoncok.
Az EMAT szervezői, a Devils MC és a Rusty Rodders CC fontosnak tartja, hogy az építők közegét közelíteni kell az átlagos társadalomhoz. Így egyre többen kaphatnak kedvet ehhez a kultúrához, az pedig több megrendelést, és hosszú távon könnyebb hatósági engedélyeket hoz. Ez a probléma ugyanis még jelentős. A járművek többsége csak kiállításon közlekedhet, vagy ideiglenes engedéllyel a közúton.
A közelítés most sikerült. Soha ennyien nem voltak még ilyen rendezvényen, különösen ilyen impozáns, különleges helyen. A programok jól illettek a képbe. Tom Stormy rockabilly koncert, hot rod festmény kiállítás, és aukció… Csak két kép ment el. Itt a válság érződött, vagy más az oka, nos, a vélemények megoszlanak. De tény, hogy tavaly öt képet vettek meg, most csak kettőt! A képek viszont versenyeztek is, a közönség ítélete alapján a győztes Szöllősi Györgyi alkotása lett.
A Wild címlaplány szépségverseny most először zajlott le, és igen sikeres volt. Gyönyörű lányok, a közönség szavazott – és a hét lányból 144-es címlaplányunk, Tánczos Zsuzsi nyert.
A szépségverseny díjai komolyak voltak, akárcsak a motoroké és autóké. A Best of Show motor fődíja pl. 100.000.- Ft volt, és 500.- Euro Zodiac vásárlási utalvány – na és egy DeWalt ajándékcsomag.
A börze viszont elmaradt, ennek oka pedig a szomszédos utca rajtaütésszerű felásása. Ez csak a megtörténte után derült ki, és így nem lehetett használni csak egy szűk bejáratot, ami után még vissza is kellett fordulni. A szervezőknek 80 szállítójárművet kellett kezelniük, ha ehhez hozzájött volna 50 börzés autó, el lehet képzelni a káoszt.
Gratulálunk a győzteseknek!
EMAT – 14. Devils Motor Show
2010 április 10-11., Millenáris
Győztesek:
(sorszám, kategória, típus, építő)
Motorok:
28 Legjobb keleti építés: Simson AWO 425 S, Müce Choppers - 28 Legjobb épített old school: Simson AWO 425 S, Müce Choppers
32 Legjobb streetfighter: Honda VFR750, Nádasi Csaba
43 Legjobb dragster: Helltuning Hayabusha Funnybike, Helltuning dragbike team, Varga Sándor Csaba
47 Legjobb trike: Zelei Zrex Trike, Zelei Miklós – Fieszl Károly
18 Legjobb Harley-Davidson: Black Bison, Marózus Műhely - 18 Legjobb módosított lowrider: Black Bison, Marózus Műhely
48 Legjobb külföldi építés: Vortep, VMP, Csehország - 48 Legjobb kézimunka: Vortep, VMP, Csehország
3 Legjobb fényezés: HCB The Bitch, Ultima 127, Hömbi Custom Bike
15 Legjobb módosított chopper: Gigamachine Silver Springer, Gigamachine Choppers
24 Legjobb módosított old school: Speede Gonsales Sportster, Motorcycle Performance, Lengyelország
26 Legjobb módosított radikális: Gigamachine Blade V-rod, Gigamachine Choppers
4 Legjobb épített chopper: King Machine Smoking Ultima, King Machine Choppers
37 Legjobb épített lowrider: Public Enemy, Radical Garage
10 Legjobb épített radikális: Moto Guzzi, Kozári Róbert
5 Best of Show: S&S Softail, JTD Műhely
Autók:
10 Legjobb oldie: Cadillac, Bálint József
21 Legjobb custom: cabrio Wartburg, Lővei Róbert
20 Legjobb street rod: Chevrolet Impala, EK Auto
34 Legjobb hot rod: Ford, Gózi Custom
4 Best of Show: Citroen C4, Krazy Kutters
miért gondolja minden motorépítő,hogy csak és kizárólag V2-ből lehet szép motrt készíteni. Egy sor-4-es is jó alap lehet ha van kreativitás.üdv egy sor-4 fanatic
Sziasztok! Igazán nagyon színvonalas vólt a rendezvény mint hzai,mint keleteurópai vonalon! remélem hogy ezévtől már ez minden évben egyre színvonalasabb és nívósabb lessz! Már várom az EMAT 2011-t!!!!
Hajrá magyar motorépítők, autóépítők! Ha ezeket az autókat négy éve mondja valaki, nem is értettük volna, miről bezsél. A helyszín is állat volt!
Sziasztok!
A nevem Szöllősi Györgyi. Én idén indultam először a festményszépségversenyen, és meg is nyertem azt. Sok pénzembe került a vászon, és több nappalomba és éjszakámba a festés. A minősége kíváló lett, nem csak a résztvevőket, hanem önmagamat is felülmúltam - ennyit a ´silányabb minőségről´. Egyetelen gratulációt és kézfogást sem kaptam, illetve sem ott, sem itt newm került ez a tény megállapításra. Ellenben a legszebb lány igen. Nem értem a besorolást és a minőségi rovatszerkesztést, de jövőre nem kíván indulni ezen a ´rangos´ versenyen.
Webwild: since 1996 |
Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
|