Born to be Wild - élő szövet a fém vázon
Üdvözöl az igazi, hamisítatlan motoros paradicsom, a virtuális Wild!

Hírlevél [7276 fő]


E-mail címed:

 Feliratkozás:

 Leiratkozás:


Az ötablakos Ford

- 2012.07.03.

Az EMAT kategóriagyőztes hot rod idén töltötte be a 74. évét, és köszöni, jól van. Szériától kissé eltérő hajtóműve ma 300 lóerőt ad tovább a kardántengelyre! Ford 1938 Deluxe 5 w coupe a gyári megnevezés. 5 w (window), mert 5 ablaka van – a szélvédő pedig nem ablak! Gyári a karosszériája, nincsen choppolva, rövidítve, csupán rendbehozva. Ez a kocsi már gyárilag is ilyen valószínűtlenül jól néz ki…
Kapott viszont az alváz. Elől modern „Mustang 2” futómű került be, tárcsafékkel. Elöl-hátul légrugó rendszerrel emelhető, illetve süllyeszthető az autó magassága. Vadonatúj 5700 cm3-es Chevrolet motor hajtja, és a benzint természetesen karburátor adagolja.
Érdekes ellentmondás, hogy a Fordba épp a legnagyobb rivális, a Chevrolet motorja került. Ahogy Robiék építették, szerte a világon nagyon sokan választják inkább ezt a megoldást. Ezek a motorok kevesebb pénzből, és sokkal jobban tuningolhatók, mint a Ford blokkjai.
3 sebességes automata váltón keresztül megy át a kb. 300 lóerő a kardántengelyre, majd a hátsó kerekekre. Így kicsit se csodálkozzunk, hogy ezek természetesen bármely fokozatban képesek elfüstölni egy közepes gázadás esetén.



Eddigi hozzászólások

Webwild: since 1996

Webprogramozás: 2012-2014 Pápai Dávid, papaidavidmail kukac gmail pont com
Oldal tetejére
Az oldal töltődik...